یک‌شنبه 8 مهر 1403

در بازار مواد شیمیایی چه می گذرد؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
در بازار مواد شیمیایی چه می گذرد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد شیمیایی تهران در خصوص شرایط و روند این بازار توضیحاتی ارائه کرد.

آقای بهزاد ملکی، رئیس اتحادیه تهیه کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران با اشاره به قوانین و مقررات غیرکارشناسی در وزارت صمت به عنوان یکی از عوامل داخلی موثر در ایجاد رکود صنف متبوع گفت: وضع قوانین و مقررات غیرکارشناسی در وزارت صمت در کنار مقررات دستوری از سوی بانک مرکزی و دیگر عوامل، چالش‌های بسیاری برای این صنف بویژه در بحث تامین مواد اولیه مورد نیاز به وجود آورده است.

او عدم آشنایی میدانی سازمان‌ها و نهاد‌ها با مشکلات زیرساختی را از دیگر عوامل رکود در بازار صنف برشمرد و افزود: فقدان هم اندیشی و هم افزایی‌های لازم سازمان‌های دولتی با بخش خصوصی مشکلات عدیده‌ای را برای این اصناف به عنوان بخش خصوصی ایجاده کرده است.

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران ادامه داد: دولت و سازمان‌ها به جای اینکه اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی را در کنار خود به عنوان یک بازو و یک کارشناس قرار دهند و از نظرات آنها در تصمیم گیری‌های مرتبط با صنوف مختلف بهره‌مند شوند، گویا نقطه مقابل خود قرار داده است.

ملکی گفت: این رویه یک خود تحریمی است که صدمات و آسیب‌های آن را باید افراد صنفی و در نهایت مصرف کنندگان و عموم مردم متحمل شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی