چهارشنبه 4 مهر 1403

در تلاش هستیم معضل مسکن را حل کنیم‌

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
در تلاش هستیم معضل مسکن را حل کنیم‌

اقتصادنیوز: رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: در بحث نهضت ملی مسکن برای ساخت 4 میلیون واحد مشکلی از لحاظ تکنولوژی مطرح نیست بلکه مشکل اصلی مدل های تامین مالی است و در تلاش هستیم که در قالب مشارکتی مکتوب از توان تولید کنندگان سازه های فولادی استفاده کنیم و معضل مسکن را حل کنیم‌.

محمد مهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن در نشست تخصصی صنعت سازه های فولادی با بیان اینکه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و در انجمن علمی و صنفی سال ها دنبال می‌کنیم رتبه بندی تولید کنندگان سازه های فولادی است که امیدواریم به ثمر برسد گفت: به کمک انجمن ها و براساس متد های علمی بحث رتبه بندی را پیاده سازی خواهیم کرد و سیاست وکیفیت ساخت وساز را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه قیر و آسفالت تجربه بحث رتبه بندی را داشته ایم و با توجه به آنکه بیشترین مصرف کننده وزارت راه وشهرسازی بوده براساس رتبه بندی کارخانجات به دستگاه های مختلف از جمله سازمان شهرداری ، بنیاد مسکن همزمان با تایید مرکز تحقیقات تخصیص می‌یابد.

خبر مرتبط 50 هزار هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن تامین مالی شد

اقتصادنیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین مالی50 هزار هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن خبر داد.

او اظهار کرد: در تلاش هستیم که برای سازه های فولادی هم این طرح را اجرا کنیم چراکه ساخت بیمارستان های دولتی از طریق وزارت راه وشهرسازی است و با توجه به اهمیت سازه های فولادی در روند اجرا در تلاش برای اجرای آنها هستیم.

حیدری اظهار کرد: ما به دنبال ارتقای کیفیت پروژه ها هستیم و به دنبال آن هستیم که تولیدکنندگان زیرپله ای و بدون کیفیت را جمع کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی توضیح داد: در بحث نهضت ملی مسکن برای ساخت 4 میلیون واحد مشکلی از لحاظ تکنولوژی مطرح نیست بلکه مشکل اصلی مدل های تامین مالی است و در تلاش هستیم که در قالب مشارکتی مکتوب از توان تولید کنندگان سازه های فولادی استفاده کنیم و معضل مسکن را حل کنیم‌.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
در تلاش هستیم معضل مسکن را حل کنیم‌ 2