شنبه 15 اردیبهشت 1403

در روز بصیرت حقیقتا مردم نشان دادند فتنه را خوب شناختند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
در روز بصیرت حقیقتا مردم نشان دادند فتنه را خوب شناختند

آیت الله رئیسی گفت: در روز بصیرت حقیقتا مردم نشان دادند فتنه را خوب شناختند و غبار را کنار زدند و به تبعیت از رهبری فرزانه به صحنه آمدند.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در سومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی با بیان اینکه طرح ولایت گره‌های ذهنی زیادی را باز کرده است، تصریح کرد: تأکید بر شخصیت ماندگار آیت الله مصباح با نگاه به اندیشه‌های بلند ایشان در حوزه‌های مختلف است و باید از مؤسسه نشر آثار آیت آلله مصباح، مؤسسه امام خمینی (ره)، فرزندان و داماد بزرگوار ایشان و همه وابستگان خصوصا شاگردان مؤسسه امام خمینی (ره) که همت می‌کنند و مطالب ایشان را گردآوری و منقح و به مراکز حوزوی و دانشگاهی عرضه می‌کنند، تقدیر کنم کاری است بسیار ضروری و تأکیدی است که رهبر فرزانه انقلاب داشته اند که اندیشه آیت الله مصباح در همه جا باید بتواند مورد استفاده باشد و همه مراکز علمی و فرهنگی از آن بهره‌مند شوند.

حضور اثر بخش مردم در عرصه، به فتنه 9 دی خاتمه داد

وی در ادامه با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی چهره آزاد اندیشی بود، عنوان کرد: ایشان یک چهره اندیشه ورز بود و دارای اندیشه‌های نو و چهره آزاداندیشی بود؛ در نوآوری‌ها و در همراه کردن نواندیشی با آزاداندیشی آن هم مبتنی بر مبانی موفق بود؛ حرف نو را ممکن است کسانی داشته باشند، اما باید دید آیا مبنایی است و با یک مبنایی می‌سازد یا خیر؟ آیا بر مبانی محکمی استوار است یا صرفا سخنی نو است؟ این بنا، یک مبنای استوار اندیشه‌ای و فکری دارد که نکته مهمی است؛ ایشان فقط شاگردپرور نبود بلکه جریان ساز بود؛ این جریان سازی محدود به زمان حیات وی نبود و بعد از رحلت ایشان هم این جریان فکری ادامه داشت و منشأ آثار و برکاتی بود.

رئیس جمهور یگانگی در حرف و عمل را از دیگر ویژگی‌های آیت الله مصباح برشمرد و گفت: این ویژگی برای یک انسان سالک حائز اهمیت است.

آیت الله رئیسی مطرح کرد: در روز بصیرت حقیقتا مردم نشان دادند فتنه را خوب شناختند و غبار را کنار زدند و به تبعیت از رهبری فرزانه به صحنه آمدند و به صورت خودجوش اعلام موضع کردند و جریان فتنه را در روز نهم دی خاتمه دادند.

وی افزود: این روز حقیقتا یک‌حماسه بزرگ است و باید در تاریخ ملت باقی بماند. حضور اثر بخش مردم در عرصه، به فتنه 9 دی خاتمه داد و این روز باید به عنوان روز بصیرت در راستای بصیرت آفرینی در جامعه بماند و ابعاد این روز و حرکت بزرگ ملت تبیین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت