جمعه 10 فروردین 1403

در نشست آنلاین کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا چه گذشت؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
در نشست آنلاین کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا چه گذشت؟

نشست آنلاین کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا با محوریت بررسی سوابق نفرات معرفی شده برای حضور در «پروژه همکاری مربیان اورآسیا» برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین دوره پرورش مربیان اورآسیا درحالی قرار است به طور مشترک میان کنفدراسیون والیبال آسیا و اروپا برگزار شود که محمود افشاردوست به عنوان مدرس مربی‌گری و آموزش مهارت‌ها و علیرضا طلوع‌کیان به عنوان مدرس آنالیز و تجزیه و تحلیل در والیبال، دعوت به همکاری شدند.

ارتقای سطح فنی مربیان جوان، یکی از اهداف مهم این پروژه است. در همین راستا کنفدراسیون‌های والیبال آسیا و اروپا با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو، درخواست معرفی نماینده کردند تا از بین آن‌ها، 8 نفر از بهترین‌های هر قاره برای حضور در این دوره انتخاب شوند. جلسه آنلاین کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا برای بررسی سوابق نفرات معرفی شده از سوی فدراسیون‌ها برای شرکت در این دوره، روز پنج‌شنبه با حضور محمود افشاردوست عضو ایرانی این کمیته برگزار شد. افشاردوست با اشاره به مباحث مطرح شده گفت: «جلسه خوبی در کمیته مربیان با حضور نمایندگان کشورهای عضو از جمله ژاپن، استرالیا، هند و چین برگزار شد. مهم‌ترین محور این نشست، بررسی سوابق افرادی بود که از فدراسیون‌های ملی به عنوان نماینده کشورشان برای شرکت در پروژه اورآسیا معرفی شده‌اند. برای گزینش افراد، شرایطی وجود داشت و درنهایت از 16 متقاضی معرفی شده، 11 نفر برای مصاحبه انتخاب شدند. فکر می‌کنم ظرف دو، سه روز آینده مصاحبه‌ها به صورت آنلاین انجام خواهد شد و درنهایت، سه‌شنبه هفته آینده اسامی 8 نفر نهایی اعلام خواهد شد.» وی افزود: «بعضی متقاضیان معرفی شده، واجد شرایط حضور در دوره‌ها هستند اما نیاز به انجام یک مصاحبه آنلاین به زبان انگلیسی هم هست تا سطح متقاضیان سنجیده شود و سپس اسامی منتخبان، در کمیته مربیان بررسی می‌شود تا به جمع‌بندی نهایی درخصوص تعداد نفرات برسیم و اسامی، به گروه مشترک پروژه اورآسیا اعلام شود.» او با اشاره به این که نوید مشجری به عنوان نماینده ایران برای حضور در این دوره معرفی شده، تصریح کرد: «فدراسیون والیبال ایران، نوید مشجری را به عنوان نماینده کشورمان برای شرکت در دوره اورآسیا معرفی کرده است. مشجری برای حضور در مرحله بعدی، تایید شد و باید در مصاحبه شرکت کند.» اولین دوره پرورش مربیان اورآسیا تا پایان سال 2021 در زمان‌های متفاوت و به شکل‌های حضوری و غیرحضوری، در چند مرحله برگزار خواهد شد که مرحله نخست حضوری از 19 تا 25 آوریل سال 2021 به میزبانی تایلند یا اندونزی است و مرحله دوم نیز به میزبانی قاره اروپا خواهد بود. تمرینات پایه، آسیب‌شناشی و چگونگی برخورد با آسیب‌ها، تکنیک، تاکتیک و آنالیز، محور تدریس در این دوره‌ها به شمار می‌رود. انتهای پیام /