یک‌شنبه 8 مهر 1403

دستگاه‌های اجرایی بدون کارت هوشمند ملی امکان ارائه خدمات ندارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگاه‌های اجرایی بدون کارت هوشمند ملی امکان ارائه خدمات ندارند

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: به دلیل پایان اعتبار کارت‌های ملی کاغذی، دستگاه‌های اجرایی بدون کارت هوشمند ملی قادر به ارائه خدمات نیستند، بنابراین لازم است شهروندانی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند در اسرع وقت برای این کار اقدام کنند.

سید علی شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی در بین جمعیت روستایی استان بالغ بر 90 درصد است ولی این میزان در بین جمعیت شهری به ویژه در شهر زنجان به عنوان مرکز استان، رقم پایین‌تری است که انتظار می‌رود افراد جامانده به ضرورت موضوع توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه 838 هزار و 556 نفر در استان زنجان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند. اظهار داشت: تا کنون 714 هزارو 82 نفر در این استان کارت هوشمندملی دریافت کردند که این تعداد معادل 85.16 درصد ازجمعیت واجدین شرایط است.

بر اساس سرشماری سال 1395 جمعیت استان زنجان یک میلیون و 57 هزار و 461 است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: در خصوص تهیه و تولید بدنه کارت هوشمند ملی، مشکلاتی در کشور وجود داشت که طی اقداماتی این مسائل رفع شده و یک شرکت دولتی عهده دار چاپ کارت ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان دارای 15 سال سن و بیشتر باید با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز ارائه دهنده ثبت نام کارت هوشمند ملی، در اسرع وقت نسبت به درخواست کارت اقدام کنند.

شفیعی با بیان اینکه 49 مرکز برای اخذ درخواست کارت‌های هوشمند ملی در استان زنجان دایر است، گفت: این مراکز شامل 12 اداره، 2 نمایندگی، 11 ایستگاه پست، 16 دفتر پیشخوان و 8 ایستگاه سیار است.

شفیعی افزود: افرادی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند به مراکز و ایستگاه‌های کاری مراجعه کنند.

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، صادر می شود، این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده‌اند که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*