یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

دستگاه‌ها در عرصه فرهنگ هم‌افزایی داشته باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دستگاه‌ها در عرصه فرهنگ هم‌افزایی داشته باشند

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: باتوجه به اهمیت حوزه فرهنگ ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی در این عرصه هم افزایی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون، محمد کرمی، امروز در نشست با مدیرکل و مدیران ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: یک مدیر توانمند با نگاه توحیدی در راستای تحقق اهداف راهبردی، با نگاه نوآورانه و در کف میدان گام بردارد.

وی با اشاره به اهمیت ساخت ذهن در حوزه فرهنگ ادامه داد: ضرورت دارد دستگاه ها در عرصه فرهنگ هم افزایی داشته باشند و از ظرفیت‌های بزرگی همچون مردم، معتمدان، سران طوایف و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، موسسه های مردم نهاد، هیئت های مذهبی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها در این حوزه استفاده شود. نماینده عالی دولت در سیستان‌وبلوچستان با بیان این که جشنواره‌هایی که در استان برگزار می‌شود با فرهنگ مردم هم خوانی داشته باشد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های شاخص فرهنگی و هنری در سیستان‌وبلوچستان انتظار می‌رود که جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشوری نیز به میزبانی استان برگزار شود. وی رویکرد فرهنگی و محتوایی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و اظهار کرد: در تولیدات فرهنگی و هنری از جمله فیلم و سریال به ظرافت‌های فرهنگی توجه شود. کرمی با اشاره به این که استان امن است، اما شاهد احساس ناامنی هستیم، گفت: باید تلاش کنیم که با ظرافت‌های فرهنگی این احساس ناامنی از بین برود، همچنین می‌توانیم از طریق ارتباط فرهنگی با کشورهای همسایه شاهد تقویت امنیت و توسعه اقتصاد در منطقه باشیم. وی با بیان این که در سیستان‌وبلوچستان از شاعران خوب و برجسته ای برخوردار هستیم، اضافه کرد: کنگره‌های شعر در استان تقویت و شاعران برجسته به مرکز معرفی شوند و مورد تقدیر قرار گیرند. استاندار گفت: کشور در حال پیشرفت است، اما باید به این پیشرفت سرعت بخشیم که در این راستا می‌توانیم از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بهره‌مند شویم. وی تولید محتوای فرهنگی را حائز اهمیت دانست و افزود: در حوزه فضای مجازی همه مجموعه ها باید پای کار باشند و مراکز فکر و اندیشه در این راستا بر اساس آموزه های دینی گام بردارند، چراکه امروز فضای مجازی، فضای حقیقی است و دشمن از این طریق سعی بر ضربه زدن به نظام و زندگی ایرانی اسلامی دارد.

توجه به فرهنگ و هنر نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

علی سرگزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه توجه به حوزه فرهنگ و هنر کاهش آسیب ای اجتماعی را به همراه خواهد داشت بیان کرد: فرهنگ و هنر زبان مشترک مردم است، به هر میزان که در این دو حوزه سرمایه گذاری شود، آسیب‌های سایر بخش‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در سیستان‌وبلوچستان از افراد توانمند و برجسته ای در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار هستیم، اشخاصی که در عرصه‌های ملی و فراملی نیز خوش درخشیده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری فقط به مرکز استان توجه نشده، بلکه نگاه خاصی به دیگر شهرستان ها به ویژه نقاط حاشیه شهر و آسیب پذیر صورت گرفته است.

وی افزود: کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی از جمله برنامه های شاخصی است که در راستای تقویت وحدت میان شیعه و سنی برگزار می‌شود، همچنین با توجه به قرابت فرهنگی پیگیر موضوع خواهرخواندگی با کشورهای همجوار هستیم.

انتهای خبر /