سه‌شنبه 12 تیر 1403

دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات

اقتصادنیوز: معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به تشریح راهبردها و اقدامات ناکام دشمنان و معاندین در ایام انتخابات پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تشریح مطالبی درباره مسایل امنیتی انتخابات و اقدامات و راهبردهای دشمنان و معاندین در ایام انتخابات پرداخت.

میراحمدی در ابتدای این گفت و گو درباره این سوال که دشمنان در انتخابات ریاست جمهوری چه راهبردی را داشتند، گفت: جریان معاند و ضدانقلاب و در کل دشمنان نظام و انقلاب و مردم در این انتخابات چند راهبرد را تعیین کرده بودند.

وی اضافه کرد: راهبرد اول آن‌ها بحث تحریم انتخابات و راهبرد دوم هم، بحث نفوذ در ستادهای انتخاباتی کاندیداها بود. میراحمدی یادآور شد: راهبرد سوم دشمن و جریانات ضدانقلاب تلاش برای ایجاد دوقطبی سازی‌های کاذب بود.

رییس کمیته امنیت انتخابات گفت: راهبرد چهارم هم این بود که بتوانند به واسطه نفوذی که در ستادها انجام می دهند و تشدید دوقطبی سازی‌ها، کشور را ملتهب کرده و جامعه را دچار شکاف و تقابل کند.

وی اضافه کرد: راهبرد نهایی و پنجم دشمنان و معاندین هم طرح مسئله تقلب و تکرار حادثه تلخ سال 88 بود‌.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: در کنار این مسئله یک جریان دیگری که جزو تهدیدات انتخابات و تهدیدات مستمر ما هست، بحث فعالیت جریان‌ها و گروه‌های تروریستی بود.

وی اضافه کرد: اینها برنامه‌ریزی کرده بودند که در زمان برگزاری انتخابات با انجام عملیات‌های تروریستی بتوانند یک فضای ناامنی را در کشور حاکم کنند و مردم را نگران و مرعوب کرده تا از حضور آنها در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند.

میراحمدی ادامه داد: آنها تلاش داشتند بدین شکل بتوانند انتخابات را با اجرای راهبردهای سخت و نرم تبدیل به چالش امنیتی فراگیر نمایند.

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: در مورد گروه‌های تروریستی، با اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی که دستگاهی اطلاعاتی داشتند قبل از شروع انتخابات تعدادی از عوامل تروریستی که به داخل کشور اعزام شده بودند و آموزش‌های لازم را دیده بودند و مهیای عملیات تروریستی در ایام انتخابات بودند توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر شدند و‌بحمدالله جریان‌های تروریستی با یک شکست کامل مواجه شدند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید