سه‌شنبه 24 مهر 1403

دستگیری 110 سارق مال‌خر در تهران

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
دستگیری 110 سارق مال‌خر در تهران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ به کاهش 20 درصدی سرقت‌ها در حال حاضر اشاره کرد و گفت: 110 سارق مال‌خر که فعالیت شبکه‌ای داشتند در طرح پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، علی ولی پور گودرزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: در طرحی که برای سارقین انجام شد 110 نفر متهم دستگیر شدند، از این افراد که به عنوان سارق مال‌خر که به صورت شبکه ای کار می کردند 250 گوشی مسروقه و قطعات خودرو نیز کشف و ضبط شد.

وی افزود: این سارقین تعدادی به صورت شبکه ای فعالیت و گوشی های مسروقه را با کمک مالخرها از کشور خارج می کردند.

ولی پور تاکیدکرد: با کارهای انجام شده در پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری، سرقت ها در حال حاضر تا 20 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین با کمک اطلاعات پلیسی به دنبال سرشبکه های سرقت هستیم که در این مسیر تعداد بسیاری دستگیر و تعدادی نیز شناسایی شدند که در اشراف کامل اطلاعاتی قرار دارند.

ولی پور تاکیدکرد: دستگاه قضا به هیچ عنوان هیچگونه تعارفی با سارقانی که اقدام به سرقت های خشن می کنند، ندارند. و در حال حاضر هم با تعامل خوب پلیس و دستگاه قضا پرونده این افراد به صورت ویژه در دادسرای ویژه و شعب ویژه رسیدگی و بلافاصله کیفرخواست صادر و اشد مجازات قانونی برای آنان اعمال می شود. وی خاطرنشان کرد: پلیس اشراف اطلاعاتی دارد و در نقاط آلوده گشت زنی می کند و اگر احتمال آلودگی در هر نقطه ای بدهد گشت ها فعال تر و اشراف اطلاعاتی بیشتر می شود تا اقدام به شناسایی و دستگیری و استرداد اموال مسروقه مردم در اسرع وقت شود.