شنبه 14 مهر 1403

دستگیری 153 قاچاقچی کالا و ارز توسط پلیس راه‌آهن کشور

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دستگیری 153 قاچاقچی کالا و ارز توسط پلیس راه‌آهن کشور

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت‌: در هفت ماهه سال جاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 153 نفر دستگیر شدند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار رضا بنی اسدی‌فر در تشریح اقدامات هفت ماهه پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به اهمیت بالای جابه‌جایی ریلی ایمن در کشور اظهار کرد: امروزه جابه‌جایی ایمن مسافر و کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و در این میان استفاده از سیستم ریلی به دلیل بالا بودن ضریب امنیت و مقرون به صرفه بودن و آسایش نسبی حائز اهمیت ویژه‌ای است، لذا لزوم توجه به رفع مشکلات و زیرساخت‌های آن به منظور افزایش امنیت مسافران و کالا، امری ضروری به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: همزمان با تشکیل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سازمان‌های مهم کشور، پلیس راه‌آهن نیز به عنوان یکی از با سابقه‌ترین یگان‌های پلیس و با قدمتی قریب به 80 سال در کشور، به عنوان یکی از واحدهای پویا و هدفمند، همگام با توسعه راه‌آهن نقش کاربردی و بسزایی در تأمین امنیت و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به مأموریت‌های پلیس راه‌آهن در کشور گفت: تأمین امنیت یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه صنعت ریلی در کشور است و کارکنان پلیس راه‌آهن به عنوان ضابط خاص و تأثیرگذار در محدوده وظایف معین، همواره در حال حفظ و حراست از این سرمایه ملی هستند. امروز پلیس راه‌آهن مسئول برقراری امنیت و آرامش 14 هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن با گستردگی وسیع در اکثر استان‌های کشور و متناسب با شرایط هر منطقه است که با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه کارکنان پلیس راه‌آهن امنیت این مجموعه بزرگ میسر می‌شود.

سردار بنی‌اسدی‌فر رئیس پلیس پیشگیری فراجا شد کشف 53 قبضه سلاح جنگی و شکاری در مرز ارومیه

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه با حضور پلیس مأموریت‌های خاص و رسیدگی به سایر امور تأمینی در راه‌آهن انجام می‌گیرد تصریح کرد: لازمه توانایی در انجام چنین مأموریت‌های مهم و حیاتی، برخورداری از امکانات و تجهیزات نوین و پیشرفته و ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان است که پلیس راه‌آهن در این خصوص از کارنامه درخشانی برخوردار است.

وی در خصوص میزان کشفیات کالای قاچاق در این پلیس نیز گفت: در هفت ماهه سال‌جاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز 153 نفر دستگیر و مقادیر قابل توجهی کالا و ارز قاچاق به ارزش تقریبی بیش از 335 میلیارد ریال کشف وضبط شد. در این مدت 675 نفر در رابطه با سرقت آلات و ادوات ریلی کشور دستگیر و بیش از 95 تُن اموال مسروقه به ارزش تقریبی بیش از 25 میلیارد ریال کشف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارسال شد.

بنی‌اسدی فر گفت: به منظور بهره‌گیری مناسب از ظرفیت ارگان‌ها و نهادهای برون سازمانی، تعامل گسترده‌ای با سرمایه‌های اجتماعی اعم از بسیج، حراست، مدارس، شوراها، دهیاری‌ها و... برای پیشگیری از وقوع هرگونه جرایم و تخلفات در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی در طول هفت ماهه جاری صورت گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری در تشریح سایر اقدامات پلیس راه‌آهن گفت: با توجه به گستردگی و وسعت جغرافیایی در مجاورت شهرها و روستاها در سراسر کشور ضمن انجام تعامل سازنده با شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها توسط یگان‌های تابعه و به منظور نظارت بر حوزه سرزمینی و رصد تحرکات بزهکاران، بالغ بر هزاران جلسه تعاملی توسط پلیس راه‌آهن در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی برگزار شده است. خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان و برقراری نظم و امنیت شبکه ریلی در جهت ایجاد سفری امن برای هموطنان از افتخارات پلیس راه‌آهن است.