سه‌شنبه 24 مهر 1403

دستگیری 2 زورگیر در تهران

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دستگیری 2 زورگیر در تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ کارآگاه " علی ولیپور گودرزی " رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع زورگیری‌های سریالی از جوانان و نوجوانان در غرب تهران با ایجاد وحشت و تهدید مال باختگان به وسیله سلاح سرد و دستگیری یکی از متهمان توسط ماموران کلانتری 150 تهرانسر، کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر متهمان در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ کارآگاه " علی ولیپور گودرزی " رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع زورگیری‌های سریالی از جوانان و نوجوانان در غرب تهران با ایجاد وحشت و تهدید مال باختگان به وسیله سلاح سرد و دستگیری یکی از متهمان توسط ماموران کلانتری 150 تهرانسر، کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر متهمان در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و در بررسی‌ها متوجه شدند سرقت‌ها توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتور سیکلت با پلاک مخدوش صورت گرفته است و متهمان هنگام شب با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت از شهرستان نسیم شهر به شهر تهران آمده و با شناسایی طعمه‌های خود در معابر خلوت زورگیری و متواری می‌شوند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گورزی ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهم متواری و مالخر اموال مسروقه را شناسایی کردند و با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات منسجم و پلیسی سارق متواری و مالخر اموال مسروقه را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان در جریان تحقیقات به 40 فقره سرقت زورگیری از شهروندان در خیابان‌های غرب تهران اعتراف و با شناسایی 36 مال باخته، آنان در مواجه حضوری، متهمان را به عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گورزی با بیان اینکه از مخفیگاه مالخر این پرونده نیز تعدادی اموال مسروقه کشف و با دستور قضائی به مالکان آن تحویل شد خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار دارند.