یک‌شنبه 1 مهر 1403

دفاع مقدس، فصل شکفتن گل‌های خونین در باغچه ایران است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دفاع مقدس، فصل شکفتن گل‌های خونین در باغچه ایران است

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیانیه‌ای دفاع مقدس را فصل شکفتن گل‌های خونین در باغچه ایران دانست.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیانیه‌ای دفاع مقدس را فصل شکفتن گل‌های خونین در باغچه ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیانیه‌ای دفاع مقدس را فصل شکفتن گل‌های خونین در باغچه ایران دانست و عنوان کرد دفاع مقدس، تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه مکتبی است که باید آن را آموخت و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

مشروح متن این‌بیانیه در ادامه می‌آید؛

ایران اسلامی، گهواره تاریخ و تمدن، در روزگاری نه چندان دور، صحنه دلاوری ها ی قهرمانان این سرزمین و حماسه‌ای ماندگار شد.

دفاع مقدس، فصل شکفتن گل‌های خونین در باغچه ایران، فصل مقاومت و ایستادگی مردمانی بود که با ایمان و اراده‌ای پولادین، در برابر حمایت تمام قد استکبار جهانی از حمله رژیم بعث عراق به میهن اسلامی ایستادند.

در آن روزگار سخت، جوانان این مرز و بوم، با لبخندی بر لب و قلبوبی سرشار از شوق جهاد، راهی میدان نبرد شدند. آن‌ها با سلاح ایمان و عشق، به دشمن تاختند و برگ‌های زرینی بر دفتر تاریخ ایران افزودند.

دفاع مقدس، تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه مکتبی است که باید آن را آموخت و به نسل‌های آینده منتقل کرد. روحیه ایثار، فداکاری، مقاومت و خودباوری، ارزش‌هایی هستند که در دوران دفاع مقدس شکوفا شدند و امروز نیز باید چراغ راه ما باشند.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس، بیعت مجدد خود را با ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام داشته و پیروی از آرمان مقدس شهدا، جانبازان و رزمندگان در دفاع از اسلام، قرآن و ولایت را وظیفه همیشگی خود می‌داند و اقتدار، عظمت، صلابت و بزرگی ایرانیان را از خداوند متعال خواستار است.