جمعه 8 تیر 1403

دلار به 60 تومن برگشت

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
دلار به 60 تومن برگشت

قیمت دلار امروز با رشد بیش از هزار تومانی در کریدور ششم بازگشایی شد. روند افزایشی قیمت این اسکناس در حالی که معامله‌گران انتظار تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری را می‌کشند متاثر از رشد تقاضا و سیگنال‌هایی نظیر بازگشت پیمان‌سپاری ارزی برای تمام کالاهای صادراتی است. دلار کریدور ششم را فتح کرد قیمت دلار امروز با رشد بیش از هزار تومانی در کریدور ششم بازگشایی شد. روند افزایشی قیمت این اسکناس...

دلار کریدور ششم را فتح کرد

قیمت دلار امروز با رشد بیش از هزار تومانی در کریدور ششم بازگشایی شد. روند افزایشی قیمت این اسکناس در حالی که معامله‌گران انتظار تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری را می‌کشند متاثر از رشد تقاضا و سیگنال‌هایی نظیر بازگشت پیمان‌سپاری ارزی برای تمام کالاهای صادراتی است.

قیمت دلار امروز پس از گذشت بیش از دو ماه که در کریدور پنجم نوسان داشت با رشد 1400 تومانی کریدور ششم را فتح کرد. این اسکناس در لحظه نگارش این گزارش نزدیک به کانال ابتدایی کریدور ششم در حال معامله است.

روند افزایشی قیمت دلار با رشد پلکانی همراه است و بازگشایی این اسکناس در کریدور ششم متاثر از رشد تقاضای ورودی به بازار است. معامله‌گران، علاوه بر سیگنال‌هایی نظیر بازگشت پیمان‌سپاری ارزی برای تمام کالاهای صادراتی، رشد تقاضای درهم را لیدر تعیین قیمت در بازار ارز می‌دانند.

در حالی که کارشناسان اقتصادی هفته آرامی را برای دلار پیش‌بینی کرده بودند برخی فعالان بازار ارز دلیل این رشد قیمت را بازی بازارساز با دلار برای نوسان‌گیری در روزهای انتظاری بازار می‌دانند. معامله‌گران می‌گویند بازارساز در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات قیمت دلار را دستکاری می‌کند تا تقاضا افزایشی شود و به یکباره دلار با کاهش ارزش خریداران عجول را متضرر خواهد کرد.

باید در نظر داشت کارشناسان اقتصادی دست بازارساز را پر می‌دانند و معتقدند این اسکناس با نوسان محدودی همراه است و همچنان در روند صعودی قرار نگرفته است. آنها تا مشخص شدن نتیجه انتخابات هرگونه پیش‌بینی برای دلار را سخت می‌دانند.

منبع: تجارت نیوز هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

دلار به 60 تومن برگشت 2