سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

«دلصدا» ی پاپ برای مردان جنگ + صوت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
«دلصدا» ی پاپ برای مردان جنگ + صوت

اواخر سال 90 بود که هفت خواننده پاپ تصمیم گرفتند آلبومی را در همین سبک و سیاق در رثای جنگ تحمیلی و حماسه هشت سال دفاع مقدس، منتشر کنند و نامش را «دلصدا» بگذارند.

به گزارش ایسنا، «محسن چاوشی»، «فریدون آسرایی»، «فرزاد فرزین»، «شهاب رمضان»، «بهنام صفوی»، «مهدی یغمایی» و «شاهد صادق‌پور» خوانندگان این مجموعه بودند که آلبوم «دلصدا» را به ارواح پاک و مطهر شهیدان تقدیم کردند.

این آلبوم جزو ماندگارترین آثار موسیقایی در حوزه دفاع مقدس است که حداقل تاکنون در حوزه موسیقی پاپ تولید شده است.

قطعه فریدون آسرایی در این آلبوم «سرباز آخر» نام دارد که شعر آن را عبدالجبار کاکایی گفته و تنظیمش کاری از پاشا یثربی بوده است.

مهدی یغمایی هم با قطعه «خاطره» که ترانه آن از زهرا عاملی و تنظیم پوریا حیدری است، در این آلبوم مشارکت داشته است.

فرزاد فرزین نیز با اثر «راه من» در آلبوم «دلصدا» شرکت کرده است. او درباره قطعه خود گفته که یک قطعه ملی است و مربوط به یک دسته و یا گروه خاص نمی‌شود بلکه برای تمام کسانی است که برای این کشور جنگیدند.

زنده یاد بهنام صفوی که در آلبوم «دلصدا» با قطعه «طاقت ندارم» حضور پیدا کرده، در این زمینه توضیح داده بود که در این قطعه قصه رومانتیک یک رزمنده روایت می‌شود. این رزمنده با اینکه عشق و علاقه زیادی به دنیا و اطرافیانش دارد ولی به خاطر کشورش می‌جنگد.

شهاب رمضان نیز با قطعه «همسنگر» با سایر خوانندگان آلبوم «دلصدا» همکاری داشته که بخش خود را با همکاری سیروان خسروی و تنظیم او ساخته است.

شاهد صادق‌زاده با حضور در این آلبوم برای اولین بار به صورت رسمی در عرصه موسیقی فعالیت پیدا کرد و قطعه «کبوترها» را با شعری از علیرضا آذر و تنظیم مهران خلیلی ساخته است.

همچنین محسن چاووشی نیز با قطعه «سلام به صلح» در این آلبوم حضور داشته است.

بهنام صفوی پس از ساخت این آلبوم درباره کیفیت آلبوم‌های گروهی بیان کرده بود: در آلبوم‌های گروهی که با همکاری خوانندگان پاپ تولید می‌شود علاوه بر بحث هنر و محتوا بحث فروش نیز مطرح است، اما هدف اصلی این آلبوم فروش نیست. «دلصدا» می‌خواهد با زبانی لطیف، جوانان را به دفاع مقدس پیوند دهد. باید برای چنین آلبوم‌های مناسبتی زیرساخت‌های مناسبی ایجاد شود؛ چرا که اگر زیرساخت‌ها مناسب نباشد جایی برای شنیده شدن این آلبوم وجود ندارد.

در این قسمت می‌توانید به قطعه «سلام به صلح» از محسن چاووشی گوش دهید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

انتهای پیام