سه‌شنبه 17 مهر 1403

دمای هوای زنجان تا 2 روز آتی گرم خواهد بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دمای هوای زنجان تا 2 روز آتی گرم خواهد بود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان دمای هوای این استان تا پایان روز شنبه /31 خرداد ماه / گرم خواهد بود.

حسین سلطانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پیش بینی می شود طی مدت یاد شده میزان دمای هوای این استان به شکل پایدار و اغلب صاف بوده و بعدازظهرها نیز با وزش باد با سرعت 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت همراه باشد.

وی اظهار داشت: روز یکشنبه / یکم تیر ماه / که روز آغاز فصل تابستان است میزان دمای هوای استان زنجان با کاهش نسبی مواجه شده و از شدت گرما، کاسته خواهد شد.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 21 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته شهرهای ماهنشان و زنجان به ترتیب با میزان دمای 38 و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق این استان گزارش شدند.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*