شنبه 9 تیر 1403

دمای هوا در این استان به نقطه جوش رسید

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
دمای هوا در این استان به نقطه جوش رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: «بندر دیر» این استان در 24 ساعت گذشته دمای 50 درجه سانتیگراد را تجربه کرد.

«پیام مساعدی» روز چهارشنبه اظهار کرد: در مدت یاد شده دمای هوا در برازجان، کنگان و خورموج به 49، اهرم به 48 و شهرهای جم، دیلم و عسلویه به ترتیب دمای 46، 45 و 44 درجه سانتیگراد تجربه کردند.

وی بیان کرد: با بررسی نقشه‌های هواشناسی در پنج روز آینده گاهی با وزش بادهای متوسط تا شدید، فراساحل شمالی و مرکزی در برخی ساعت‌ها مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین طی این مدت احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد استان وجود دارد و دمای هوا نیز از مقادیر بالایی برخوردار است تا جایی که در برخی نقاط به بیش از 50 درجه خواهد رسید.

مساعدی ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، در ساعت‌هایی با وزش باد و گاهی گردوخاک و فردا در برخی نقاط با مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد متغیر به طور غالب‌شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت 8 تا 28 گاهی تا 36 کیلومتر در ساعت، ظهر امروز در سواحل جنوبی گاهی تا 42 کیلومتر در ساعت و طی ساعت‌هایی از بامداد فردا در فراساحل شمالی و مرکزی بیش از 42 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.