یک‌شنبه 17 تیر 1403

دنا وارد مسیر خطرناکی شد / قیمت خودروی محبوب میلیاردی می ماند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دنا وارد مسیر خطرناکی شد / قیمت خودروی محبوب میلیاردی می ماند؟

اقتصاد نیوز: اطلاعات منتشر شده ایران خودرو از وضعیت نامانسب دنا خبر می دهد

به گزارش اقتصاد نیوز، تولید دنا تا پایان فصل بهار 1403 به نسبت بهار سال گذشته حدود هشت درصد افت کرده تا زنگ خطر برای این خانواده خودرویی محبوب به صدا در آید.

آن طور که صورت های مالی آبی های جاده مخصوص نشان می دهد تا پایان خرداد امسال در مجموع حول و حوش 18 هزار و 950 دستگاه انواع دنا در خطوط تولید این خودروساز نهایی شده است.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص تا پایان سه ماهه اول 1402 تولید بیش از 20 هزار و 550 دستگاهی را در کارنامه خود ثبت کرده تست

بنابراین شاهد هستیم که تیراژ تولید اعضای خانواده دنا در باره زمانی مورد بررسی نزدیک به هزار و 600 دستگاه افت داشته است.

کاهش تولید دنا در حالی رقم خورده که این خودروساز اعضای خانواده دنا را بعد از الزام به اعمال استانداردهای 85 گانه به دو مدل دنا) و دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال (ارتفا یافته) محدود کرده است.

آبی های جاده مخصوص اواخر شهریور 1402 برای هشت محصول ادتقا یافته خود از جمله دو عضو خانواده دنا مجوز افزایش قیمت گرفتند.

به نظر می رسید کسب این مجوز قیمتی به رشد تولید این خانواده محبوب خودرویی کمک کند، اتفاقی که در فصل بهار 1403 نیفتاده است.

کاهش تیراژ دنا در سه ماهه اول امسال خبر خوبی برای بازار محسوب نمی شود و می تواند قیمت بازاری این خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.

بررسی قیمت های باراری نشان می دهد قیمت دنا پلاس با گیربکس دستی 6 سرعته و موتور EF7 P (ارتقا یافته) در بازار حدود 945 میلیون تومان است و دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال (ارتفا یافته) نیز با قیمتی نزدیک به یک میلیلرد و 60 میلیون تومان در بازار داد و ستد می شود.

این احتمال وجود دارد که با توجه به کاهش تیراژ تولید دنا و به دنیال آن کاهش عرضه شاهد صعودی شدن قیمت دو عضو خانواده دنا به گونه ای باشیم که قیمت بازاری دنا پلاس با گیربکس دستی 6 سرعته و موتور EF7 P (ارتقا یافته) وارد کانال یک میلیارد تومانی شود و قبمت بازاری دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال (ارتفا یافته) نیز نه تنها در کانال بالای یک میلبارد تومانی تثبیت شود بلکه به سمت قله های بالاتر قیمتی حرکت کند با توجه به این مساله می توان گفت دنا وارد مسیر خطرناکی شده و می تواند تبعاتی برای متقاضیان این خودرو به همراه داشته باشد، اصل چالش می تواند برای مشتاقلن این خودرو این باشد که به رغم میل باطنی مجبور سوند از بازار دنا خارج شوند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید