جمعه 28 اردیبهشت 1403

دهقان: قانون اساسی نباید دستاویز منازعات سیاسی شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
دهقان: قانون اساسی نباید دستاویز منازعات سیاسی شود

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: قانون اساسی به عنوان منشور انقلاب اسلامی باید سر دست گرفته شود و برای اجرای همه اصول آن مجاهدت کنیم.

محمد دهقان در همایش راهکار‌های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر قانون اساسی با اشاره به قانون‌بنیان بودن نظام جمهوری اسلامی، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با درایت امام راحل و با اراده و رای مردم تصویب شد و این سند امروز یک افتخار ملی برای ایران در سطح جهانی است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه قانون اساسی یک نعمت بزرگ و میراث خون شهیدان است، گفت: این قانون اساسی باید برای عموم مردم ترویج شود تا ظرفیت‌های این سند حقوقی برای توسعه و پیشرفت کشور مشخص باشد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی نباید تبدیل به دستاویز منازعات سیاسی شود، تاکید کرد: قانون اساسی به عنوان منشور انقلاب اسلامی باید سر دست گرفته شود و برای اجرای همه اصول آن مجاهدت کنیم.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش، گفت: اجرای سند تحول نیازمند اراده قوی و برنامه‌ریزی و مدیریت منسجم است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته با اراده قوی و همت بلند به پیش رفته است، افزود: امروز هم برای تحول بنیادین نیازمند همت بلند و روحیه انقلابی هستیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اقدام دولت سیزدهم برای ارتقای وضعیت معیشتی معلمان، گفت: موضوع رتبه‌بندی معلمان اقدام مثبت و رو به جلویی است که امید داریم به افزایش کیفیت آموزش در کشور منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت