یک‌شنبه 1 مهر 1403

دورهمی‌های خانوادگی بیشترین راه ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
دورهمی‌های خانوادگی بیشترین راه ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از دورهمی‌های خانوادگی بعنوان علت بیشترین راه ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

دکتر پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار جانباختگان کرونایی استان به 282 نفر خبر داد و افزود: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 3 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

وی اظهار کرد: هم اکنون 464 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 181 بیمار کرونایی قطعی بوده و 33 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد 14445 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از 443 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود 60 درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد (41درصد)، کهگیلویه (19 درصد)، گچساران (15 درصد)، چرام (9 درصد)، بهمئی (8 درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بودند.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کروناویروس افزایشی است، عنوان کرد: هنوز تعداد بستری‌ها بیشتر از ترخیصی‌ها است و ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های کرونایی در حال تکمیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در طی مدت 9ماهه شیوع کرونا مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش بسزایی در کنترل بیماری داشته‌اند و از این پس نیز تنها با همکاری مردم بیماری کنترل می‌شود.

یزدان‌پناه تاکید کرد: متاسفانه عادی شدن رفتارها و کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین برخی از افراد، عامل بحرانی شدن استان است که می‌طلبد شهروندان بدون استفاده از ماسک جایی نروند و به‌جز مواقع ضروری از منزل خارج نشوند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند تا شاهد کنترل این ویروس خطرناک باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ وی افزود: در حال حاضر بیشترین راه ابتلا به بیماری کرونا، دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات است که مردم باید احتیاط بیشتری کنند.

انتهای پیام