پنج‌شنبه 7 تیر 1403

دور تند برای تغییر

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دور تند برای تغییر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید نبی الله پورطاهری؛ شروع زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری کشور را وارد یک دور تند منجر به تغییرات بزرگ کرده است. چراکه باتوجه به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، این انتخابات تعیین کننده سرنوشت نه تنها یک ملت است بلکه میتواند تغییر رویه‌ی در معادلات بین المللی و تعیین سرنوشت آن را نیز شامل شود. عموما حرف‌های جریانات بیشتر به یک مسیر سنتی در سیاست...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،سید نبی الله پورطاهری؛ شروع زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری کشور را وارد یک دور تند منجر به تغییرات بزرگ کرده است. چراکه باتوجه به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، این انتخابات تعیین کننده سرنوشت نه تنها یک ملت است بلکه میتواند تغییر رویه‌ی در معادلات بین المللی و تعیین سرنوشت آن را نیز شامل شود.

عموما حرف‌های جریانات بیشتر به یک مسیر سنتی در سیاست شبیه است که 4 دهه خودش را بر کشور تحمیل کرده است. به نظر می‌آید این انتخابات زودهنگام فرصت جدیدی را برای بازنگری در سیستم سیاسی کشور ایجاد کرده است و میتوان از برکات این انتخابات برشمرد. انقلاب اسلامی در شرایط فعلی به لطف خدا بطور قطع در هر حالت روبه جلو در حال طی نمودن مسیر هست؛ اما این سرعت حرکت برای رسیدن بسیار مهم است. بی شک نظام سیاسی کشور توسط احزاب مختلف دچار آپاچ خواهد شد و در آینده نه چندان دور مسیر جدیدی را انتخاب میکند. در این هیاهوی سیاسی آنچه مهم است "روند انتخاب صحیح" خواهد بود.

معتقدیم مردم عزیز ما پای صحنه‌های و حماسه‌های مهم کشور هستند؛ اما باید به مقام تشخیص انتخاب اصلح برسند و این ارتقا نشدنی‌است مگر اینکه شیوه‌ها و ساختار‌های انتخاب صحیح را تبیین کنیم؛ که به عنوان مثال قیاس عملکردی و شخصیتی افراد چه در گذشته و چه در حال می‌تواند به روند انتخاب صحیح کمک کند. اما این روز‌ها رگه‌هایی را در برخی جریان دانشجویی ناظر بر تبعیت بی، چون و چرا و غیراصولی شاهدیم که از آفات جریان‌های نخبگانی و دانشجویی است و به مراتب این جریان‌های دانشجویی را به حوزه انفعال خواهد برد و از طرفی فضای پرشور و نشاط کشور را صرفا بلندگوی نظریات و منافع افراد خواهد کرد. شواهد و قرائن بیانگر یک حضور پرشور برای انتخابات ریاست جمهوری 1403 در 8 تیرماه است، اما جریان دانشجویی باید حریت خودش را حفظ و در مسیر اصلی خودش حرکت کند و بتواند به فکر پیوند ارتباطی دانشگاه و جامعه باشد که در آینده نزدیک نوع نگاه عموم مردم همان سطح نخبگانی باشد. در پایان به عنوان عضو کوچکی از بدنه‌ی جریان‌های دانشگاهی و دانشجویی از تمامی برادران و خواهران انقلابی خودم استدعا میکنم به تبعیت از امر رهبر عزیزمان (حفظه الله) در خصوص انتخاب اصلح اخلاقه مدارانه پیش بروند و مسیر را برای انتخاب صحیح فرد اصلح تسهیل کنند.

سید نبی الله پورطاهری معاون سیاست‌ورزی بسیج‌دانشجویی استان یزد

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.