سه‌شنبه 29 اسفند 1402

دوست دارم با سپاهان نتایج درخشانی بگیرم / هواداران در مورد عقیلی کوتاهی کردند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
دوست دارم با سپاهان نتایج درخشانی بگیرم / هواداران در مورد عقیلی کوتاهی کردند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه از هواداران می خواهم بازیکنان سپاهان را تحت فشار قرار ندهند، گفت: آنها کاری که من می خواهم را در زمین اجرا می کنند در غیر این صورت جایی در تیم ندارند.

محرم نوید کیا در خصوص سالها سکوتی که داشت بعد از خداحافظی از فوتبال و سپاهان، اظهار کرد: نزدیک به 4 سال شد از روزی که از فوتبال خداحافظی کردم و ترجیح دادم مدتی استراحت کنم و فکر می کنم تصمیم خوبی بود به خاطر اینکه با آرامش بیشتری کارهایی که قرار بود انجام دهم را انجام دادم، شرایطم در آن زمان خاص بود و اینکه اگر نقطه نظری داشتم و یا پیشنهادی می کردم خیلی جذاب نبود، شاید برای هوادار و مطبوعات جذاب بود، ولی شاید مشکلاتی را برای باشگاه به وجود می آورد و به خاطر همین ترجیح دادم بیشتر تماشاگر و هوادار باشم و از بازی های تیمم لذت ببرم، گاهی حس می کردم شاید سپاهان می تواند بهتر از این باشد، ولی در کل تصمیمی بود که گرفتم و خیلی از این بابت ناراحت نیستم.

متهم به دخالت در کار تیم شدم

وی افزود: اگر بخواهم واقعیت را بگویم، من در اواخر فوتبال خود با سیستم مدیریتی باشگاه مشکل پیدا کردم و این واقعیتی بود که همه می دانستند و به این نتیجه رسیدیم که کمی از هم فاصله بگیریم، چند مرتبه پیشنهاد همکاری شد، اما به نتیجه نرسید. کرانچار به من پیشنهاد کرد به ایشان کمک کنم، اما چون تازه فوتبال را کنار گذاشته بودم حس بدی داشتم، ممکن است در شرکت و کارخانه ای از 30 سال کاری که قرار است کار کنید 29 سال را کار می کنید و در سالهای آخر به شما می گویند شما این سالها در امور دخالت کردید حس خوبی نبود برای اینکه با تمام وجود در اختیار باشگاه بودم، هیچ زمانی بدون اطلاع و اجازه کاری را انجام نمی دادم و کاری که مدیران می خواستند سعی می کردم به خاطر تیم انجام بدهم و آخر کار کمی برایم این رفتارها سخت بود و توقع نداشتم این اتفاقات برایم رخ دهد و همین مساله موجب شد تصمیم گرفتم استراحت کنم و ریکاوری انجام دهم و از لحاظ ذهنی، هوشی و جسمی به خودم رسیدگی کنم و بعد اگر شرایطی خوبی فراهم شد کار کنم و این که حتما باید از سپاهان شروع کنم برایم مطرح نبود اما خوشبختانه این اتفاق برای من رخ داد و خوشحال هستم.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال سعید ساکت - مجری برنامه ورزشی ضربه آزاد در خصوص پیشنهاد همکاری قلعه نویی طی سال های اخیر، گفت: این مساله درست است، آقای قلعه نویی دوبار با من صحبت کردند، با وجود اینکه می دانستم ایشان مربی موفقی بوده است همیشه تیم های خوبی دارند ولی ترجیح دادم که کار نکنم و خیلی محترمانه از ایشان معذرت خواهی کردم و فکر می کنم که به صلاح هر دو طرف بود.

مذاکرات غیر مستقیم ذوب آهن 

وی در ارتباط با پیشنهادات دیگر برای حضور در کادر فنی، اظهار کرد: در مورد باشگاه ذوب آهن صحبت جزیی پیش آمد و خیلی رو به جلو نرفت به دلیل این که دیدگاه چیز دیگری بود و ترجیح می دادم اگر قرار است با ذوب آهن کار کنم با مسئولان تراز اول آن ها صحبت کنمتا این که از پشت قضیه ای بخواهند من را به مجموعه نزدیک کنند یا با زد و بند بخواهم جایی کار کنم. آقایان محمدی و کربکندی را می شناسم و به کسانی که با من صحبت کردم گفتم این دو عزیز را می شناسم اگر بحثی است می توانیم با آن ها رودر رو صحبت کنیم. در مورد گل گهر نیز صحبت هایی پیش آمد، ولی به سرانجام نرسید و قسمت بود که با سپاهان شروع کنم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص قبول سرمربیگری سپاهان در این مقطع و چالش سرمربیگری، گفت: وقتی آقای ساکت مدیر عامل شدند با من تماس گرفتند که دیداری داشته باشیم و در مورد مسایل تیم صحبت کنیم و بحث دوستانه بود، بحث اینکه من سرمربی سپاهان شوم، نبود. ابتدا در مورد سالهایی که ایشان مدیرعامل تیم بودند و من بازیکن صحبت هایی شد.

شناخت کافی از یکدیگر داریم، کاپیتان تیم بودم و جلسات زیادی با ایشان داشتیم، سالها در سپاهان بودم و ایشان 10سال مدیرعامل بودند، اگرچه مشاورهایی می گرفتند اما همه نوع مدیریت ایشان را می شناسیم، نزدیک به 4 دیدار داشتیم که در مورد مسایل زیادی صحبت شد و کم کم صحبت های ایشان به این سمت رفت که اگر بخواهیم در مورد خودت تصمیم بگیریم چه تصمیمی داری؟ که در مورد این موضوع هم صحبت کردیم به این مساله ختم شد که در جلسه هیئت مدیره صحبت شود و جلسه آخر هم بحث بازی های آسیایی پیش آمد.

باشگاه جایگاه افراد تراز اول است

وی افزود: واقعیتی را بگویم در دورانی که فوتبال بازی می کردم باشگاه در شرایط سختی قرار داشت، به عنوان کاپیتان باید کارهایی انجام می دادم الان هم دوباره این احساس را کردم که باشگاه شرایط سختی دارد و اینکه با مربیانی صحبت شده و آنها قرارداد داشتند و باشگاه در چالش بود، تقریبا مطمئن بودم که باشگاه به دنبال آوردن یک مربی خارجی تراز اول است و من هم موافق این قضیه بودم.

نویدکیا تاکید کرد: باشگاه سپاهان، باشگاهی نیست که به این راحتی بتوان آن را اداره کرد و احتیاج به مدیرعامل و مربی تراز اول دارد، مربی خارجی هم با توجه به شرایط کنسل شد و ما در جلسه ای که داشتیم خیلی بحث کردیم شاید نزدیک به پنج ساعت در خصوص این موارد صحبت کردیم ولی من قبول کردم که جام باشگاهها هم در خدمت تیم باشم، روز اول وضعیت خود را مشخص کردم چرا که باید یا اجازه می دادم تیم به همان سبک و روش قبل بازی کند یا دیدگاه خود را در تیم پیاده کنم. با دیدگاههای من احتمال 99درصد نمی توانستیم نتایج خوبی در این مسابقات کسب کنیم. چون با 5 روز تمرین به جایی نمی رسیدیم اما مدیر عامل و اعضا هیئت مدیره خیلی پرقدرت از من حمایت کردند و گفتند دیدگاههای خود را انجام دهید و برای سالهای آینده برنامه ریزی کنید، نگران نباشید و این اتفاق هم افتاد.

وی در ارتباط با چارچوبی که برای تیم خود در بازی های مسابقات آسیایی ترسیم کرده بود، خاطر نشان کرد: واقعیت این است که دلم می خواست این تیم نتیجه بگیرد، ولی دو بازی اول خیلی ایده ال برای ما نبود با اینکه به نظر من بازی نسبتا خوبی انجام دادیم، بازی سوم با توجه به اینکه دو تیم السد و النصر با هم بازی کرده بودند، شرایط برای ما سخت تر شده بود، به خاطر همین سعی کردم منطقی تر فکر کنم و بچه هایی که کمتر بازی کرده بودند را به میدان بفرستم و ببینم کدامیک از این بازیکنان می توانند در آینده به من و تیم کمک کنند، سعی کردم دو بازی آخر را به دید نگاه کنم و بیشتر بچه ها را محک بزنم.

4 مسابقه فوق العاده برای کمک به آینده تیم

وی ادامه داد: برای من 4 مسابقه فوق العاده بود، درست است که تیم صعود نکرد، اما 4 بازی ایده ال داشتیم که به من کمک کرد که شناخت بیشتری نسبت به تیم پیدا کنم و خیلی نکات مهمی از این بازی ها به دست آوردم و فکر می کنم در آینده به ما کمک کند.

سرمربی جوان تیم فوتبال سپاهان، در ارتباط با عملکرد تیمش در بازیهای لیگ قهرمانان آسیا، گفت: غیر از یک بازیکن که قبل از رفتن به مسابقات از جدایی با من صحبت کرد، از همه نفرات استفاده کردم، 2 نفر مشکل داشتند و 3 نفر هم آسیب دیده بودند و سخت بود این تغییرات و جا به جایی ها را داشته باشم. ولی همه این کارها انجام شد به عنوان مثال امید نورافکن را در دفاع چپ استفاده کردم، شاید طی دو سال اخیر بیشتر بازی ها هافبک بازی کرده بود و محمد کریمی را یک بازی هافبک دفاعی گذاشتم، الغسانی را در 4 بازی بین وینگر و فوروارد جا به جا کردم، سجاد شهباززاده را بین وینگر و مهاجم آخر تغییر دادم، رضا میرزایی هم وینگر بازی کرد و هم دفاع راست تغییرات زیاد بود، چراکه می خواستم تمام توانایی آن ها را شناسایی کنم. در کل از نظر نتیجه ای ایده ال نبود ولی برای من با مواردی که در ذهن داشتم خیلی می توان گفت مسابقات خوبی بود.

وی در مورد مقایسه ریالی و هزینه تیم های دیگر حاضر در این مسابقات تاکید کرد: این واقعیتی است که در مورد کشورهای عربی نمی توان کتمان کرد چون آن ها بازیکنان گران قیمتی دارند پس ما باید ببازیم، چنین چیزی را به هیچ عنوان قبول ندارم، سالی که نایب قهرمان آسیا شدیم از نظر قیمتی تمام تیم به اندازه یکی از تیم های رقیب یا عربی نمی شد، الان هم به همین صورت است. از دید من این موارد توجیه است، درست است فرصت کمی داشتم اما شاید باید تصمیم درست تری می گرفتیم، من تا جایی که در توانم بود سعی کردم تصمیمات درستی بگیرم.

وی با تبریک به تیم پرسپولیس و هواداران این تیم به دلیل پیروزی مقابل السد و راهیابی به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: زمانی که کاری خوب است باید از آن تقدیر کرد حتی اگر رقیب باشد، پرسپولیس بازی خوبی انجام داد، امیدوارم بهتر رو به جلو حرکت کنند و تا قهرمانی پیش بروند. هیچ زمانی دیدگاه من این نیست که چون من شرایط خوبی نداشتم بقیه تیم ها هم شرایط خوبی نداشته باشند، من باید خودم را تغییر بدهم و تیم بهتری را برای بازی های بعدی آماده کنم.

80درصد پاس درست در این شرایط برای تیم من برد است

نویدکیا در ارتباط با شرایط برخی از بازیکنان تیمش، اظهار کرد: شایان مصلح را نداشتم و ترکمان هم آسیب جزیی داشت و در بازی سوم آسیب دیدگی پیدا کرد و شاید چند هفته آینده ایشان را نداشته باشیم. آمار در دفاع تعداد پاس زیاد و صحیح خیلی تعیین کننده نیست. در فوتبال بهترین پاس ها زمانی است که زمین حریف هستید و پشت محوطه جریمه به دنبال ایجاد شانس برای تیم خود هستید، در این مکان است که تیم ممکن است اشتباه کند و هافبک ها دست به اشتباه بزنند، هافبک هایی در فوتبال امروز تراز اول هستند که کمتر توپ از دست بدهند و در شرایط سخت بتوانند خود را از موقعیتی که قرار دارند آزاد کرده و پاس درست ارسال کنند. در 4 بازی که انجام دادیم نزدیک به 80درصد پاس های ما درست بود و این خوشایند است که تیم می تواند در هر دو فاز دفاعی و حمله ای میانگین با تمرینات کم بتواند 80درصد این گونه باشد پس این شانس را داریم که روزهای بهتری در آینده در پیش داشته باشیم چون واقعا این برای من مهم است، اغلب تیم هایی که در اصفهان بازی می کنند عقب بازی می کنند و فضا کمتر است و ما باید بتوانیم از فضاهای کم، خود را آزاد کرده و موقعیت سازی کنیم و پاسکاری کنیم و فکر می کنم در این بازی های سنگین تیم توانست خود را به خوبی نشان دهد.

وی ادامه داد: در مورد بیماری دو نفر از بازیکنان تیم حسینی را که اصلا ندیدم چون در قرنطینه بود، مصلح هم بعد از بهبودی به قطر آمد تست وی مشکوک بود و دوباره قرنطینه شد و زمانی هم که اضافه می شوند شرایط دیگری دارد. من با مسئولان باشگاه و تمام بازیکنان صحبت کردم، خیلی جدی در این مورد صحبت شد، چرا که ما از هر بعدی نگاه کنیم در قبال پولی که می گیریم وظیفه داریم که در خدمت تیم باشیم، سوال من این است بازیکنی که دو هفته در اختیار تیم خود نیست و در قرنطینه است بعد از آن دو هفته نیاز دارد تا به شرایط عادی خود برگردد که می شود یک ماه، بازیکنی که رعایت نکند و یک ماه تیم نداشته باشد یعنی ممکن است 10 درصد از بازی ها و تمرینات را از دست بدهد و حاضر است 10 درصد قرارداد خود را به دلیل بی توجهی بازگرداند این موضوع مهمی است. همه باید رعایت کنیم و اگر این اتفاق رخ ندهد ما در آینده در تیم با مشکل روبرو می شویم.

محبت هواداران برایم باور نکردنی بود

وی در مورد رفتار هواداران سپاهان گفت: برای من واقعا هواداران سپاهان فراتر از یک بازیکن بودند. محبت آن ها خیلی فراتر از چیزی بود که تصور می کردم و برای من باور نکردنی بود، حتی زمانی که در خانه بودم و یا در حال حاضر که مسئولیت تیم با من است، این مساله مسئولیتم را بیشتر می کند.

به بازیکنانم کاری نداشته باشید

وی تاکید کرد: از هواداران درخواست می کنم که این هواداری زیاد از حد نباشد که تیم و مجموعه اذیت شود و آسیب ببیند، هواداری افراطی انجام ندهند این موارد زیاد جذابیت ندارد، تا اینجا از آنها سپاسگذارم و از آن ها می خواهم بیشتر از آنکه به نام اشخاص فکر کنند به تیم سپاهان فکر کنند. به بازیکنان تیم به اصطلاح کاری نداشته باشند. بازیکنان در زمین چیزی که من از آن ها خواسته ام را اجرا می کنند و اگر غیر از این باشد آنها را کنار می گذارم. درست است ایراد و مشکلات داریم که باید آنها را حل کنیم.

آرسنال و آرسن ونگر

نویدکیا در جواب یکی از طرفداران که پرسیده بود، الگوی مربیگری او چه کسی است، گفت: من طرفدار آرسنال بوده و هستم و آرسن ونگر را دوست داشته و دارم. نمی توانم، بگویم الگو و این دوست داشتن شخصی من است و به این فکر نکردم که مثل چه کسی باشم و در طول سالهایی که بازی کردم سعی کردم از هر کسی موارد مثبت را یاد بگیرم و در ادامه از آن استفاده کنم و دوست دارم روی تجربیات خود راه بروم.

به تیمم ایمان دارم

وی با حمایت از بازیکنان تیم سپاهان در خصوص گرفتن مهاجم جدید، تاکید کرد: واقعیت این است که به بچه های تیم خود ایمان دارم و گفته ام که دوست ندارم تغییرات انجام بدهم. بازیکن خارجی نمی توانیم، بگیریم و بازیکنان داخلی هم یا قرارداد دارند و مهاجمانی که آزاد هستند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. باز هم تاکید می کنم اول از تیمم راضی هستم و دوم اینکه باید به گونه ای بازی کنیم که وینگرهای تیم آزاد باشند و هر 3 مهاجم تیم خود را در موقعیت گلزنی ببینند.

کمک محمود به برادر کوچک تر

وی در مورد کادر فنی تیم نیز گفت: با مدیرعامل باشگاه تصممیات خوبی گرفتیم و به دلیل قطعی نبودن نمی توانم در خصوص آن صحبت کنم و طی دو سه روز آینده به جمع بندی می رسیم، اما همین جا از محمود کریمی می خواهم که در تصمیم خود تجدید نظر کند، کریمی بازیکن بسیار باهوشی بود که اگر این لطف را به من داشته باشد که در تصمیم خود تجدید نظر کند فکر می کنم بسیار خوب باشد و از همین جا از وی می خواهم که به برادر کوچک خود کمک کند، نفرات دیگری هم هستند که در روزهای آینده مشخص و معرفی خواهند شد.

وی در خصوص وضعیت بازیکنان آکادمی فوتبال سپاهان، تاکید کرد: من و خیلی از بازیکنان دیگر از آکادمی سپاهان به این جا رسیدم، نمی توان تنها مدیریت و یا بازیکن را مقصر دانست، به اعتقاد من هر دو گروه در قضیه رفتن محصولات خوب آکادمی مقصر هستند، در سیستم مدیریتی هم اشتباه کردیم که بازیکنان خود را از دست داده ایم، مثل شریفی، مثل حاج صفی و...، اگر تمام بازیکنان آکادمی سپاهان را جمع کنیم یک تیم عالی تشکیل می شود که می توانند قهرمان شوند.

سپاهان خانه حاج صفی است

وی در ارتباط با درخواست هواداران مبنی بر برگرداندن احسان حاج صفی گفت: برای من اصول اخلاقی و حرفه ای بسیار مهم است، احسان را خیلی دوست دارم، اما یک سال دیگر از قرارداد او باقیمانده بعد از آن اگر دوست داشت خوشحال خواهم شد که در سپاهان بازی کند.

کم لطفی هواداران در مورد هادی عقیلی

نویدکیا همچنین در مورد هادی عقیلی تاکیدکرد: بگذارید واقعیت را بگویم در مورد هادی عقیلی از هواداران دلخورم چرا که آن گونه که باید از هادی حمایت نکردند، هادی عقیلی سالهای بسیار خوبی را در سپاهان بازی و یک مهره ارزشمند برای سپاهان بود در اتفاقاتی که برای عقیلی رخ داد من انتظار داشتم هواداران سپاهان حمایت درستی داشته باشند در مورد من کم نگذاشتند اما در مورد هادی عقیلی کوتاهی کردند. برخی از هواداران دوست داشتنی هستند و با خلوص نیت این تیم را دوست دارند.

وی در پاسخ به اینکه اگر روزی پیشنهاد سرمربی تیم ملی را داشته باشد، قبول می کند یا خیر، گفت: برای من اصول اخلاقی بسیار مهم است و هر کسی باید پایبند قرارداد خود باشد حتی اگر شرایط بهتری برای او ایجاد شود، من از افرادی هستم که می گویم حرفم باید از امضا و اثر انگشتی که زده ام بیشتر ارزش داشته باشد. در مورد برخی افرادی که با نظرات من موافق نباشند باید بگویم این یک امر طبیعی است و اختلاف سلیقه همیشه است و نباید برای این افراد حاشیه درست کرد و امیدوارم منطقی رفتار کنیم و مخالف و موافق در کنار هم به سپاهان کمک کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با تقدیر از کارگران فولاد مبارکه سپاهان اظهارکرد: از هیئت مدیره، مدیرعامل باشگاه و کارخانه سپاهان تشکرد کرد که به وی اعتماد کرده اند.

نویدکیا در خصوص بزرگترین آرزوی خود و سپاهان در جایگاه مربیگری گفت: دوست دارم در جام باشگاههای جهان بتوانیم حضور داشته و نتایج درخشانی بگیرم.

انتهای پیام

دوست دارم با سپاهان نتایج درخشانی بگیرم / هواداران در مورد عقیلی کوتاهی کردند 2
دوست دارم با سپاهان نتایج درخشانی بگیرم / هواداران در مورد عقیلی کوتاهی کردند 3