سه‌شنبه 3 مهر 1403

دولت با همکاری اصناف تخلفاتی مانند فرار مالیاتی را شناسایی می‌کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
دولت با همکاری اصناف تخلفاتی مانند فرار مالیاتی را شناسایی می‌کند

علی بهادری جهرمی گفت: دولت با همکاری اصنافی که بعضا تخلفاتی انجام می‌دهند، این موارد را شناسایی می‌کند و مردم نیز می‌توانند در این امر دولت را همراهی کنند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: اقدام بسیار جدی که در زمینه تخلفات برای فرار مالیتی انجام شد آن بود که حساب‌ها حقیقی و حقوقی از یکدیگر تفکیک شد یعنی در این زمینه 16 میلیون دستگاه کارتخوان و مراکز انتقال وجه ساماندهی شد که مشخص شود کدام تجاری است و کدام حقیقی و کدام طبیعی است، در بعضی از اصناف ممکن است موارد معدودی تخلف وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت گفت: اتفاقا دولت با همکاری همان اصناف که بعضا تخلفاتی انجام می دهند، شناسایی می‌کند و مردم نیز می‌توانند معرفی کنند و هر جایی که از این موارد تخلفات مانند فرار مالیاتی و یا سایر تخلفات شناسایی شود، طبیعاتا ساز و کار‌های قانونی با آن تخلفات برخورد می‌کند و اجرای قانون پیگیری می‌شود.

او افزود: سازمان مالیاتی اختیارات گسترده‌ای برای بررسی حساب‌هایی دارد که در نهایت یک نفر ذینفع آن است و مراجع مختلف ارزیابی‌ها صورت می‌گیرد و سعی می‌شود که همه اصناف همانگونه که در چارچوب قانون عمل می‌کنند موارد متخلف هم بتوانند به رعایت قانون بازگردند و تاکید می‌کنم این اتفاق با همکاری همان اصناف صورت می‌گیرد.

آذری جهرمی درباره راه های گزارش‌های مردمی در این زمینه گفت: هم سازمان امور مالیاتی سامانه دریافت گزارش را دارد و هم مراجع مختلف این موضوع را بررسی می‌گنند مثلا قوه قضاییه گزارشگری فساد را دارد و دولت هم سامانه ارتباط مردمی 111 را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت