سه‌شنبه 1 خرداد 1403

دومین دوره باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها برگزار می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دومین دوره باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها برگزار می‌شود

دبیر باشگاه کتابخوانی 100 تایی ها گفت: باشگاه کتابخوانی 100 تایی‌ها در دو مرحله «تولد باشگاه» و «حیات باشگاه» میزبان رده‌های سنی کودکان 7 تا 10 ساله و نوجوانان 11 تا 15 ساله برپا می‌شود.

دبیر باشگاه کتابخوانی 100 تایی ها گفت: باشگاه کتابخوانی 100 تایی‌ها در دو مرحله «تولد باشگاه» و «حیات باشگاه» میزبان رده‌های سنی کودکان 7 تا 10 ساله و نوجوانان 11 تا 15 ساله برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بختیاری دبیر باشگاه کتابخوانی 100 تایی ها با اشاره به برگزاری دومین دوره این باشگاه همزمان با فصل تابستان توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: دومین دوره باشگاه کتابخوانی 100 تایی ها با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت مهارت تحلیل و تفکر انتقادی و مدیریت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: باشگاه کتابخوانی 100 تایی‌ها در دو مرحله «تولد باشگاه» و «حیات باشگاه» میزبان رده‌های سنی کودکان 7 تا 10 ساله و نوجوانان 11 تا 15 ساله است و شامل کارگاه‌های ادبی و حلقه‌های کتابخوانی است.

دبیر باشگاه کتابخوانی 100 تایی ها گفت: در این مرحله، هدف اصلی «جذب حداکثری کودکان و نوجوانان» و دعوت از آن‌ها برای پیوستن به باشگاه کتابخوانی است. مدت زمان مرحله اول، از 15 تیرماه تا 15 شهریورماه است که در این مرحله از مخاطبان دعوت می‌شود پس از عضویت در باشگاه، با امانت گرفتن کتاب از کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مطالعه آن به جمع اعضای باشگاه کتابخوانی 100 تایی ها بپیوندند. اعضا باید در طول این دو ماه، حداقل هشت کتاب را از کتابخانه های تحت پوشش، به صورت امانت دریافت و مطالعه کنند. همچنین در محافل خوانش کتاب ویژه اعضای باشگاه، به صورت منظم و فعال شرکت کنند.

بختیاری افزود: بازه زمانی امانت گرفتن هر کتاب باید حداقل 4 روز کاری باشد تا کتاب مورد نظر، پذیرفته شود. همچنین از هر عضو تنها کتاب‌هایی که با کارت عضویت خود دریافت کرده‌اند، پذیرفته می‌شود. در این مرحله برای هر دو گروه «کودک» و «نوجوان» یکی از کتابداران کتابخانه ها به عنوان «تسهیل گر» مشخص می‌شود که مسئولیت همراهی و راهنمایی اعضای باشگاه و برگزاری محافل خوانش کتاب را برعهده دارد. همچنین دوره آموزشی تخصصی برای تسهیل گران باشگاه با عنوان «مهارت های تسهیل گری در باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان» به منظور آشنایی بیشتر کتابداران با این مقوله قبل از برپایی محافل خوانش کتاب برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری این ویژه برنامه افزود: در بازه زمانی دو ماه مذکور، عملکرد اعضا مورد سنجش تسهیل گران هر کتابخانه قرار می‌گیرد و بر اساس فعالیت‌هایی که داشته‌اند کارنامه فعالیت صادر می‌شود و در پایان مرحله اول، حداکثر «15 عضو کودک» و «15 عضو نوجوان» به عنوان اعضای فعال باشگاه هر کتابخانه معرفی خواهند شد. مرحله دوم (حیات باشگاه) که در نیمه دوم سال 1401 برگزار خواهد شد و جزئیات آن در بازه زمانی مربوطه متعاقباً اعلام خواهد شد.