سه‌شنبه 1 خرداد 1403

دومین روز اجلاس با موضوع فناوری های نوین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دومین روز اجلاس با موضوع فناوری های نوین

میزگرد تخصصی فناوری‌های جدید و نوظهور، استارتاپ‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور نمایندگان کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا برگزار شد

به گزارش اقتصاد نیوز از اصفهان: مژگان یزدیان، رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌الملل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در میزگرد «فناوری‌های جدید و نوظهور، استارتا‌پ‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان» با تاکید بر لزوم توجه به فناوری و توسعه آن در کسب‌وکارها اظهار کرد: در دنیای امروز با مگاترندهای متفاوتی مواجه هستیم که به‌طورکلی می‌توان آن‌ها را در 4 دسته افراد، جوامع، فناوری و اقتصاد طبقه‌بندی کرد.

تجربه کردن و ورود به هرکدام از مگاترندها برای همه افراد امکان‌پذیر است. جهانی‌شدن و توجه به تغییرات آب و هوایی ازجمله از این مگاترندهای مهم است. در شرایط فعلی آنچه بسیار اهمیت دارد، همکاری و همراهی بین کشورها به‌ویژه کشورهای آسیایی در موضوعات یادشده است.

ارتباطات یکی از مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار و الزامات موجود در این حوزه است که به‌وسیله آن می‌توانیم دانش خود را به اشتراک بگذاریم و از این طریق به حل مشکلات و چالش‌های موجود کمک کنیم.

به‌طورکلی اکوسیستم نوآوری شامل بخش‌های مختلف نظیر دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، دولت، سرمایه‌گذاران خصوصی و استارتاپ‌ها است که می‌تواند در حل است چالش‌های موجود که نوعی فرصت محسوب می‌شود، نقش ایفا کنند.

عضو اتاق مالزی: همکاری به‌جای رقابت

امیر حمزه کریم، عضو اتاق بازرگانی مالزی، بابیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی باید تداوم داشته باشد، گفت: کشور مالزی از سال 1997 توجه به موضوع توسعه فناوری را موردتوجه قرار داد و طی این مدت فناوری‌های بسیاری را به خود جذب کرد. درنتیجه این اقدامات امروز مالزی به سومین کشور برتر دنیا در زمینه تولید چیپ‌ست‌ها تبدیل‌شده است.

برای تقویت، توسعه و ترویج فناوری در میان کشورهای عضو ACD لازم است به یک درک مشترک و واضح برسیم. توسعه فناوری در میان این کشورها باید به‌صورت همکاری و نه رقابت، باشد. در رقابت یک کشور برنده و سایرین بازنده می‌شوند اما در همکاری، همه طرفین سود خواهند برد. بر این اساس می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در این حوزه از طریق سه بخش ایده‌ای، نیروهای متخصص و سرمایه‌گذاری مالی امکان‌پذیر است. همکاری میان اتاق‌های بازرگانی عضو ACD می‌تواند به تشکیل یک اتاق بازرگانی مشترک منجر شود که در توسعه روابط تأثیرگذار است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
دومین روز اجلاس با موضوع فناوری های نوین 2
دومین روز اجلاس با موضوع فناوری های نوین 3
دومین روز اجلاس با موضوع فناوری های نوین 4