یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

دومین نکوداشت مهری سویزی برگزار می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دومین نکوداشت مهری سویزی برگزار می‌شود

دومین آئین نکوداشت زنده‌یاد مهری سویزی فردا سه شنبه 24 آبان در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

دومین آئین نکوداشت زنده‌یاد مهری سویزی فردا سه شنبه 24 آبان در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین آئین نکوداشت زنده‌یاد مهری سویزی استاد تعلیم و تربیت و عضو شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، فردا سه‌شنبه 24 آبان از ساعت 10 در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

زنده‌یاد سویزی در جهت تبیین شخصیت متین زن و نیز تحکیم نهاد خانواده در فرهنگ اسلامی و ایرانی، اهتمامی بلیغ داشت و «خانواده کارآمد و متعالی»، «تعلیم و تربیت قرآنی» و «احیای نقش‌های والدینی در چهل گفتار فاطمی» از کتاب‌های اوست.

مهری سویزی دانش آموخته دکتری عرفان اسلامی و استاد تعلیم و تربیت بود، نگارش 15 جلد کتاب و بیش از 400 مقاله در حوزه‌های مطالعات زنان و مدیریت خانواده و نیز برنامه ریزی امور فرهنگی، حضور فعال و مؤثر در برنامه‌های رسانه ملی به عنوان بانویی خطیب توانا و فرزانه از جمله فعالیت‌های مؤثر این فرهیخته‌ای انقلابی و پژوهشگری اخلاقمند بود.

در ادامه این برنامه کتاب «خانواده کارآمد و متعالی» اثر مهری سویزی معرفی می‌شود و سخنرانی بتول محتشمی، نیره آزادی و طهورا نوروزی از دیگر بخش‌های درنظر گرفته شده در این برنامه است.

سال گذشته به منظور قدردانی و ارج نهادن از کوشش‌های زنده‌یاد سویزی و به منظور بهره‌مندی شهروندان از آثار و آرا وی با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و آموزشی کتابخانه این مرکز به کتابخانه خانواده (یادمان زنده‌یاد دکتر مهری سویزی) نامگذاری شد.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.