پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دو خبر کوتاه فرهنگی از شاهرود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دو خبر کوتاه فرهنگی از شاهرود

شاهرود - ایرنا - برگزاری نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی و جشنواره مجازی کودک و نوجوان در روزهای آینده دو خبر کوتاه فرهنگی شاهرود در روز سه‌شنبه است.

فاطمه دیواندری مسوول انجمن هنرهای تجسمی شاهرود به رسانه ها اعلام کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان "حماسه سوم خرداد" در رشته های مختلف شامل نقاشی و عکاسی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود برگزار می شود.

وی گفت: هنرمندان و دوستداران هنرهای تجسمی می توانند آثار خود را از طریق فضای مجازی به شماره 09356250479 ارسال کننند.

دیواندری گفت: آثار ارسالی به این نمایشگاه در نمایشگاهی که در فضای مجازی برپا خواهد شد در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

*جشنواره مجازی کودک و نوجوان در شاهرود برگزار می شود

عاطفه عبداللهیان مدیر مسوول موسسه فرهنگی فرآوا شاهرود نیز گفت: این جشنواره در بخش های مجری گری، گویندگی و قصه گویی در فضای مجازی در شاهرود برگزار می شود.

عبداللهیان ادامه داد: این جشنواره برای شناسایی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه مجری گری، گویندگی و قصه گویی و همچنین ارائه آموزش های لازم خواهد شد.

مدیر مسئول موسسه فرهنگی فرآوا افزود: کشف استعدادها و شکوفایی آنان در عرصه اجرا و گویندگی، بررسی و آشنایی با آخرین و جدیدترین روشهای اجرا و گویندگی، انتخاب و معرفی مجریان و هنرمندان برتر، آشنایی با پیشکسوتان گویندگی در این رقابت، ایجاد بستری مناسب برای تربیت و تامین نیروی هنرمند، حمایت و تشویق جوانان مستعد در عرصه اجرا و گویندگی و شناسایی و معرفی آثار مکتوب, فیلم وصوت در زمینه اجرا و گویندگی از اهداف این جشنواره محسوب می شود.

وی تصریح کرد: رسالت اولین جشنواره مجازی فرآوا، ارتقای ارتباطات و ایجاد اعتماد به نفس بین کودکان و نوجوانان است.

عبداللهیان گفت: مهلت ارسال ویدیوها برای تایید و شرکت در مرحله مقدماتی تا 15 خرداد ماه 99 است.

وی افزود: برگزیدگان پس از داوری به مرحله رقابتی راه خواهند یافت و در نهایت در رقابت نهایی، برگزیده هر بخش مشخص خواهد شد.

وی افزود: محورهای اولین جشنواره مجازی فرآوا در سه بخش اجرا، گویندگی و قصه گویی است.

مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری فرآوا افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در واتسآپ به شماره 09192735866 ارسال کنند.

شهرستان شاهرود با سه بخش مرکزی، بسطام و بیارجمند در شرق استان سمنان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*