پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دو سامانه بارشی جدید میهمان خراسان شمالی در آخرین هفته سال

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دو سامانه بارشی جدید میهمان خراسان شمالی در آخرین هفته سال

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی سامانه بارشی باران، رگبار باران از عصر یک شنبه وارد استان خراسان شمالی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های هواشناسی بارش پراکنده از عصر امروز تا صبح دوشنبه وارد استان خراسان شمالی می شود.

وی با بیان اینکه عصر یک شنبه تا اوایل صبح دوشنبه بارش، رگبار باران، احتمال رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود، گفت: این سامانه بارشی قسمت های مرکزی، جنوب و جنوب شرقی استان را در بر می گیرد.

این کارشناس مسئول ادامه داد: همچنین سامانه بارشی جدید از صبح سه شنبه تا صبح چهارشنبه نیمه جنوبی استان خراسان شمالی را در بردارد و باران، رگبار باران و در برخی نقاط رعد و برق را خواهد داشت.

وی بیان داشت: کاهش 4 تا 6 درجه ای دما در این محدوده زمانی برای استان خراسان شمالی پیش بینی شده است.

گلرخ با عنوان اینکه باتوجه به شیوع کرونا در کشور و تاکیدات وزرات بهداشت از سفرهای غیرضروری خودداری شود، گفت: در صورت سفرهای اضطراری همراه داشتن تجهیزات، اطمینان از سالم بودن خودرو، روشن کردن چراغ های خودرو، اطلاع از وضعیت جاده ها با شماره 141 اداره راهداری استان مدنظر قرار گیرد.

این کارشناس مسئول اضافه کرد: در رابطه با توصیه های بخش کشاورزی باتوجه به بالارفتن رطوبت مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و کلزا، کودپاشی در مزارع، مبارزه شیمیایی با شته و سوسک سیاه در مزارع غلات، هرس درختان به غیر از میوه های دانه دار و هسته دار، انتقال نهال در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در رابطه با توصیه های مدنظر برای گلخانه ها باتوجه به وزش بادهای شدید گلخانه ها استحکام داشته باشند و دمای آنها تنظیم شود.

گلرخ یادآور شد: توصیه می شود دام تازه متولد شده خشک شود و از خارج کردن دام به بیرون از دامداری خودداری و عدم چرای دام در ارتفاعات باتوجه به پیش بینی رعد و برق، عدم چرای دام در کنار مسیل ها و رودخانه ها باتوجه به پیش بینی بارش در استان را در نظر بگیرند.

این کارشناس مسئول اضافه کرد: از حضور در اماکن تفریحی و تجمعات جدا خودداری شود و حدالامکان به جز موارد ضرورت در منزل بمانید.

انتهای پیام /