دوشنبه 23 مهر 1403

دیدارهای حساس انتخابی جام‌جهانی در آمریکای جنوبی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دیدارهای حساس انتخابی جام‌جهانی در آمریکای جنوبی

تهران - ایرنا - هفته چهارم از مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی با برگزاری پنج دیدار حساس پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ مسابقات انتخابی جام‌جهانی در آمریکای جنوبی با حضور 10 تیم برگزار می‌شود. تیم‌های حاضر به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند.

در نهایت چهار تیم مسابقات قطر خواهند شد و تیم پنجم جدول نیز به دیدار پلی‌آف می‌رسد.

دیدارهای هفته چهارم، بامداد چهارشنبه برگزار می‌شود و از 30 دقیقه بامداد، کلمبیا با هدایت «کارلوس کی‌روش» به میهمانی اکوادور می‌رود. کلمبیا در دیدار قبلی در خانه خود مقابل اروگوئه با شکست سه بر صفر مواجه شد تا سنگین‌ترین باخت خانگی‌اش در تاریخ را تجربه کند.

همزمان، ونزوئلا که در هر سه دیدار قبلی با شکست مواجه شده از شیلی مدعی میزبانی می‌کند.

سپس در مهمرین دیدار، اروگوئه مقابل برزیل صف‌آرایی خواهد کرد. سلسائو هرچند «نیمار» را به دلیل آماده نبودن در اختیار ندارد اما با 9 امتیاز صدرنشین مسابقات است و اروگوئه هم 6 امتیازی است.

پاراگوئه که در دیدار قبلی موفق شد آرژانتین را در بوینس‌آیرس با تساوی یک بر یک متوقف کند از بولیوی قعرنشین میزبانی می‌کند.

در آخرین دیدار، پرو در شهر «لیما» میهمان آرژانتین است. آلبی‌سلسته که با کاپیتانی «لیونل مسی» با هفت امتیاز در رتبه دوم است در تلاش برای برتری خواهد بود تا خیال خود را تا حدودی راحت کند.

برنامه دیدارها بدین شرح است

اکوادور - کلمبیا / ساعت 30 دقیقه بامداد

ونزوئلا - شیلی / ساعت 30 دقیقه بامداد

پاراگوئه - بولیوی / ساعت 2:30

اروگوئه - برزیل / ساعت 2:30

پرو - آرژانتین / ساعت 4

جدول رده‌بندی انتخابی جام‌جهانی 2022 در آمریکای جنوبی رتبه تیم امتیاز تفاضل 1 برزیل 9 مثبت 8 2 آرژانتین 7 مثبت 2 3 اکوادور 6 مثبت 2 4 اروگوئه 6 مثبت 2 5 پاراگوئه 5 مثبت یک 6 شیلی 4 مثبت یک 7 کلمبیا 4 صفر 8 پرو 1 منفی 4 9 ونزوئلا صفر منفی 5 10 بولیوی صفر منفی 7 *س_برچسب‌ها_س*