سه‌شنبه 24 مهر 1403

دیدار معاون استاندار خراسان رضوی با خانواده یکی از اهدا کنندگان عضو در مشهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دیدار معاون استاندار خراسان رضوی با خانواده یکی از اهدا کنندگان عضو در مشهد

مشهد - ایرنا - همزمان با 31 اردیبهشت ماه روز ملی "اهدای عضو، اهدای زندگی"، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی با خانواده مرحومه "ریحانه بهشتی" اهدا کننده عضو در مشهد دیدار کرد.

به گزارش عصر چهارشنبه استانداری خراسان رضوی، کوکب موسوی در دیدار با مادر مرحومه ریحانه بهشتی با قدردانی از این عمل خداپسندانه گفت: اهدای عضو اوج بخشش یک انسان است، انسانی که در سخت ترین لحظه زندگی خود تصمیم می‌گیرد اعضای بدن یکی از عزیزانش را که دچار مرگ مغزی شده به همنوعان خود ببخشد. وی افزود: دین اسلام اهمیت فوق‌العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است، همانطور که در قرآن نیز آمده کسانی که باعث بقای نفس شوند، مانند آن است که باعث نجات جان تمام انسان‌ها شده‌اند. مرحومه ریحانه بهشتی در سال 1394 دچار مرگ مغزی شد و بعد از این حادثه با موافقت خانواده بویژه مادر این مرحومه اعضای بدن ریحانه به هشت بیمار نیازمند عضو اهدا شد. مادر مرحومه ریحانه بهشتی پیش از این نیز یک بار دیگر با ایثار و فداکاری دین خود را به جامعه ادا نموده و فرزند برومند خود را برای دفاع از میهن و دین مبین اسلام راهی جبهه کرده است. فرزند وی در سال 65 به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

در این دیدار مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز حضور داشتند.

*س_برچسب‌ها_س*