دوشنبه 23 مهر 1403

ذوالنوری: مجلس برای افزایش شفافیت مالی در کشور تلاش کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ذوالنوری: مجلس برای افزایش شفافیت مالی در کشور تلاش کند

قم - ایرنا - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش بیشتر قوه مقننه برای گسترش شفافیت مالی در کشور شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین "مجتبی ذوالنوری" عصر پنجشنبه در نخستین جلسه شورای اداری قم در سال 99 و آیین تکریم از خدمات علی لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تعداد مسوولان دست‌پاک و خدوم چند برابر مسوولان سوءاستفاده گر است اما به دلیل نبود فضای شفافیت، فساد یک مسئول به‌پای تمام مدیران نوشته می‌شود.

این نشست با حضور "محمد نهاوندیان" معاون اقتصادی رییس جمهوری و لاریجانی رییس سابق مجلس، در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

ذوالنوری با انتقاد از نبود فضای شفافیت لازم در عملکرد مالی مسوولان کشوری، گفت: بی‌اعتمادی به برخی مسوولان بیش از گرانی و تورم مردم را آزار می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در مبحث فساد و بی‌عدالتی سروصدا و حاشیه‌ای که وجود دارد از اصل وجود فساد در کشور بیشتر است.

وی اظهار داشت: مقابله با فساد یکی از وظایف نهاد قانون‌گذاری است و این نهاد باید با تصویب قوانین موردنیاز روزنه‌های فساد بسته و مسدود شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اجرای عدالت یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده و نهادهای قانونی و مسوولان باید در مسیر شفافیت کامل حرکت کنند.

ذوالنوری اظهار کرد: زندگی مسوولان باید مانند اتاق شیشه‌ای در مقابل مردم باشد تا از این طریق احساس فساد و تبعیض در بین بخش زیادی از مردم از بین برود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بدلیل نبود شفافیت کافی، بی‌اعتمادی گسترده‌ای در کشور به راه افتاده و در این شرایط باید مساله شفافیت در کنار مسائل اقتصادی و معیشتی در اولویت مجلس یازدهم باشد.

ذوالنوری گفت: آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در طول سه دوره گذشته با درایت و سعه‌صدر مجلس را به شکل مطلوبی ارائه کرده و کمترین تنشی در 12 سال گذشته به وجود آمده است./

*س_برچسب‌ها_س*