سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

رأی اعتماد نمایندگان به وزرا تعامل مثبت دولت و مجلس را نشان داد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رأی اعتماد نمایندگان به وزرا تعامل مثبت دولت و مجلس را نشان داد

محمد کاظم انبارلویی گفت: رأی بالای نمایندگان به وزرای پیشنهادی را مثبت ارزیابی کرد و گفت این رأی می‌تواند منشأ تعامل مثبت میان دولت و مجلس باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، در تبیین رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار داشت: نمایندگان مجلس به همه وزرا به غیر از یک نفر رأی بالایی دادند و این نشان از تعامل مثبت میان دولت و مجلس یازدهم دارد.

وی گفت: طی 10 روز اخیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و سپس در جلسه علنی؛ موافقان و مخالفان وزرا صحبت کردند و نظرات خود را ارائه دادند و به طور کلی ارزیابی کمیسیون‌ها نسبت به صلاحیت وزرای پیشنهادی مثبت بود و یکی دیگر از نکات مثبت جلسات علنی این بود که نمایندگان بدون هیچ‌گونه تعارف و رودربایستی تمام نظرات و انتقادات خود را مطرح کردند. آرای نمایندگان نشانه هوشمندی مجلس، کارآمدی و کارگشایی است.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی ابراز امیدواری کرد که با کابینه قدرتمند آیت‌الله رئیسی و اتحاد ناگسستنی قوای سه‌گانه، در آینده شاهد ظهور یک ایران قوی خواهیم بود.

انبارلویی معتقد است: تمام شواهد و قرائن گواهی می‌دهند که مسیر رشد و تعالی کشور هموار شده و من فکر می‌کنم دولت سیزدهم به پشتوانه مجلس به بخش عظیمی از مشکلات کشور غلبه خواهد کرد.

وی درباره رفع خلأ تجربه برخی از وزرای جوان کابینه این‌چنین گفت: تجربه یک امر خارج از ذهن است. در 40 سال گذشته در وزارتخانه‌های مختلف، برنامه‌های آزمون و خطا انجام شده و ارزیابی‌هایی توسط نهادهای نظارتی وجود داشته است؛ بنابراین وزیری که بر کرسی وزارت تکیه می‌زند، حتی در صورت جوان بودن، تجربیات گذشته دیگران در اختیار او قرار دارد و وزیر جوان می‌تواند توانمندی خود را با تجربه دیگران در هم آمیزد تا خروجی مثبتی از او مشاهده شود.

فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: ما نباید فراموش کنیم هر دوره که انتخابات برگزار می‌شود، یک نوسازی در سامانه اجرایی باید صورت بگیرد؛ بنابراین با روی کار آمدن وزرای جدید، وزارتخانه‌ها در این مسیر قرار گرفته‌اند.

انبارلویی با تأکید بر این مطلب که با روی کار آمدن وزرای جوان، نوعی طراوت و شادابی در وزارتخانه‌ها اتفاق خواهد افتاد، بیان داشت: روحیه جوانی در نوع کنش‌ها و واکنش‌ها امر مهمی است که نباید در تحلیل‌ها از آن غفلت کرد و این روحیه جوانی می‌تواند به روند حل مشکلات کنونی شتاب بخشد.

انتهای پیام /