یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

رئیسی: "چم شیر" یکی از پنج سد مهم کشور است

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
رئیسی: "چم شیر" یکی از پنج سد مهم کشور است

رییس جمهور در حاشیه افتتاح سد چم شیر گفت: سد چم شیر یکی از پنج سد مهم کشور بوده که مخزن آن 10 برابر سد کرج است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رییسی امروز دوشنبه در حاشیه افتتاح سد چمشیر در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به اهمیت سد چم شیر گفت: جلوگیری از سیلابی رودخانه "زهره" گچساران ومطلوب شدن آب آن رودخانه برای برای مردم منطقه اهمیت این سد را دوچندان می کند.

آیت الله رییسی یادآور شد: این سد با نظارت و بررسی کارشناسان خبره احداث شد که مردم هر سه استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر از آب آن بهره مند می شوند.

وی افزود: 70 هزار هکتار زمین کشاورزی از سد چم شیر بهره مند میشوند که با ایجاد اشتغال و تولید زندگی بسیاری از کشاورزان متحول خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: نه تنها صنایع بلکه در برخی از مناطق آب شرب آنها از این سد تامین می شود.

آیت الله رییسی یادآور شد: تکمیل پروژه ها از اولویت برنامه های دولت است که در 2 سال گذشته با فعالیت شبانه روزی این سد بهره برداری شد.

وی تاکید کرد: با وجود کمبود بارش باران می توان با مدیریت صحیح و بهینه آب، مشکلات کمبود آب را جبران کرد.

رئیس جمهور گفت: یکی از اولویت های ما مدیریت آب است که آبادانی کشور، امیدآفرینی و آبادی روستاها را در پی دارد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: کنگ زنی پروژه ها را مگر به ضرورت از دستور کار خود خارج کرده و تکمیل پروژه های نیمه تمام را در دستور کار داریم که در این 2 سال دولت توفیقات خوبی داشت.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر2 روزه (26 و 27 تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند. طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر 1400، تعداد 217 طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.