یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رئیس دانشگاه الزهرا: ساکنان ده ونک متصرفین غیرقانونی هستند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رئیس دانشگاه الزهرا: ساکنان ده ونک متصرفین غیرقانونی هستند

رئیس دانشگاه الزهرا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص اختلاف قدیمی این دانشگاه با اهالی ده ونک و سرانجام این ماجرا گفت: دانشگاه با هیچ کس اختلافی ندارد و بر اساس اسناد رسمی ثبت شده بخشی از زمین‌های اطراف دانشگاه متعلق به دولت جمهوری است.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص اختلاف قدیمی این دانشگاه با اهالی ده ونک و سرانجام این ماجرا گفت: دانشگاه با هیچ کس اختلافی ندارد و بر اساس اسناد رسمی ثبت شده بخشی از زمین‌های اطراف دنشگاه متعلق به دولت جمهوری اسلامی است و بهره بردار آن دانشگاه الزهرا است.

ماجرای ادامه‌دار ده ونک و دانشگاه الزهرا؛ کلافی که همچنان سردرگم است

وی ادامه داد: از سنوات قبلی افرادی ساکن بودند که هیچ سندی یا برگه‌ای برحسب اینکه مالکیت آنها را ثابت کند وجود ندارد. طی دوسال این پرونده در دادگاه‌های جمهوری اسلامی مطرح بود و رای نهایی صادر شده همانی بود که همه آگاه شدید که بهره بردار این زمین‌ها دانشگاه الزهرا است.

رئیس دانشگاه الزهرا ساکنین فعلی ده ونک را متصرفین غیرقانونی خواند و گفت: برحسب حقی که قانون به دانشگاه الزهرا داده و این اراضی متعلق به 10 هزار دانشجوی در حال تحصیل هستند؛ به همین خاطر هرگونه مانع تراشی در بهره برداری دانشگاه که برای استفاده آن در جهت رفاه دانشجویان خواهد بود در واقع ضایع کردن حق تمامی این دانشجویان است.

ناظم بکائی با اشاره به گودبرداری دانشگاه طی ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: این گودبرداری در واقع پروژه‌ای است که در راستای تامین نیاز آموزشی دانشگاه صورت گرفته و هدف از آن احداث مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی است و مراحل آن طی شده و در اسفند 1401 کلنگ احداثش به زمین زده شد و تا طی شدن مراحل قانونی و تامین اعتبارات آن سر آخر، در دو ماه گذشته احداث این مجتمع آغاز شد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران هر اقدام عمرانی بر اساس قوانین و مقررات صورت می‌گیرد، در خصوص این مجمتع نیز تمامی مراحل قانونی طی شده و ان شاالله اتمام پروژه بین یک تا یک و نیم سال دیگر پایان خواهد یافت.