یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رئیس فدراسیون: باید شهروندان را قانع کنیم / چالش مردمی آلمان برای میزبانی المپیک!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رئیس فدراسیون: باید شهروندان را قانع کنیم / چالش مردمی آلمان برای میزبانی المپیک!

رئیس فدراسیون دو و میدانی آلمان معتقد است که شهروندان آلمانی باید برای رای دادن به پیشنهاد میزبانی از مسابقات المپیک قانع شوند.

به گزارش ورزش سه، کمیته المپیک آلمان پس از شکست در چندین پروژه، از جمله پیشنهاد میزبانی برلین از المپیک 2000 و همچنین موارد دیگری که به دلیل همه‌پرسی به حالت تعلیق درآمدند، برنامه جدید خود را برای ارسال پیشنهاد دیگری به منطور میزبانی از رقابت‌های المپیک آغاز کرد.

یورگن کسینگ در مصاحبه‌ای در این باره گفت: وقتی از شهروندان سوال می‌کنید، باید آنها را هم قانع کنید اما این امر ممکن است در گذشته به درستی اتفاق نیفتاده باشد.

کمیته المپیک آلمان در حال بررسی یک پیشنهاد مشترک بین چندین شهر آلمان برای میزبانی بازی‌های تابستانی در سال 2036 یا 2040 یا بازی‌های زمستانی در سال 2038 یا 2042 است.

آخرین دوره‌ای که آلمان میزبانی المپیک را بر عهده داشت، در سال 1972 در مونیخ بود و در حال حاضر هم با توجه به اینکه میزبان این مسابقات در سال‌های 2024 (پاریس)، 2028 (لس آنجلس) و 2023 (بریزبن) مشخص شده است، المپیک 2036 اولین فرصت برای میزبانی آلمان از این مسابقات خواهد بود.

کسینگ با اشاره به این موضوع اظهار داشت: اگر فرصتی برای آوردن المپیک به آلمان وجود داشته باشد، ما آخرین نفراتی هستیم که با آن مخالفت می‌کنیم. فکر می‌کنم وقتی حق میزبانی المپیک به کشورهای مستبد داده می‌شود، هیچکس نمی‌تواند بدون اینکه به خودش فکر کند، گله و شکایتی داشته باشد؛ بنابراین ما یک پیشنهاد خوب و پایدار ارائه خواهیم کرد.

او تاکید کرد: المپیک یک برنامه زیرساختی است و همانطور که کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کنند، ما هم می‌توانیم از این موضوع برای خودمان استفاده کنیم؛ زیرساخت‌های ما بسیار قدیمی است و زمان مدرن‌سازی آن فرا رسیده است.