پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

رئیس فدراسیون والیبال: از تبعیض مجلس ناراحت هستیم

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع

فدراسیون‌ها حمایت شدند اما رفتن به المپیک این نیست که پولی به فدراسیون‌ها تزریق شود که فقط در المپیک حاضر باشند چرا که مردم از ورزش انتظار کسب مدال و افتخار دارند. در این دنیای نابرابر و باوجود تحریم‌ها، ورزشکاران ایرانی معجزه می‌کنند و جز معجزه نمی‌توان اسمش را چیز دیگری گذاشت. باید با تمام وجود کار کنند تا کسب سهمیه کنند.

رئیس فدراسیون والیبال از تخصیص بودجه دولت به چند فدراسیون گلایه کرد. به گزارش فارس، محمدرضا داورزنی در نشست نوبخت با روسای فدراسیون ها عنوان کرد: دوستانی که پشت میز نشسته‌اند روسای مظلوم فدراسیون ها هستند که برای افتخارآفرینی تلاش می‌کنند. فدراسیون‌های ایران ملی هستند نه صنفی. رفتن به المپیک و افتخارآفرینی یک وظیفه ملی برای همه است.

وی افزود: فدراسیون‌ها حمایت شدند اما رفتن به المپیک این نیست که پولی به فدراسیون‌ها تزریق شود که فقط در المپیک حاضر باشند چرا که مردم از ورزش انتظار کسب مدال و افتخار دارند. در این دنیای نابرابر و باوجود تحریم‌ها، ورزشکاران ایرانی معجزه می‌کنند و جز معجزه نمی‌توان اسمش را چیز دیگری گذاشت. باید با تمام وجود کار کنند تا کسب سهمیه کنند.

داورزنی اظهار داشت: اینکه بودجه فدراسیون‌ها افزایش یافته، قابل تقدیر است ولی وقتی می‌بینیم مجلس 10 فدراسیون را جدا می‌کنند و به دو رشته تیمی که هزینه‌های زیادی دارند، بودجه خاصی تخصیص نمی‌دهند، کمی ناراحت می‌شویم.

وی عنوان کرد: والیبال برای المپیک 2024 کارش را شروع کرده اما هزینه‌ها بالاست. برای نمونه، همین اعزام به ایتالیا و لیگ ملت‌ها 7 میلیارد هزینه داشت. برای والیبال استعدادیابی شده که اکنون در این سطح قرار داریم. در دو ماه آینده مطمئنا دولت کمک‌های دیگری هم خواهد داشت اما حضور در المپیک و افتخارآفرینی نیاز به یک عزم ملی و حمایت‌های ویژه دارد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه رفتن به المپیک در سراسر جهان یک امر ملی به حساب می‌آید، تصریح کرد: انتظارم از مجموعه دولت این است که یک‌سری حداقل‌ها را اجرایی کند. یک قهرمان المپیک انتظاراتی دارد و با وجود انکه برخی موارد حتی قانون هم شده اما اجرایی نمی‌شود. واقعا استخدام یک قهرمان و تعلق حقوق به‌وی، کمترین کار در حق این ورزشکار است. جا دارد از تمام تلاش‌های دولت تشکر کنیم اما نیاز به اصلاح ساختار داریم و مجلس هم اگر انتظاراتی دارد باید برای نیل به این اهداف بودجه هم تخصیص پیدا کند.

داورزنی با بیان اینکه سهم ورزش در ردیف بودجه مشخص نیست، خاطرنشان کرد: ما بچه یتیم‌هایی هستیم که کمیته و وزارت کمک می‌کند اما مشخص نیست در ردیف بودجه دولت چه اندازه سهم داریم که برنامه‌ریزی کنیم. باید با فدراسیون‌هایی رقابت کنیم که بودجه سالیانه آنها 50 میلیون دلار است.

وی افرود: اگر قرار است در 2024 سهمیه‌های بیشتری بگیریم فعالیت‌ها باید تبدیل به عزم ملی شود. ما نیاز داریم مجلس و سایر ارگان‌ها کمک کنند. انتظاراتی که از رشته‌ها دارند به همان اندازه توجه کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003IOp