پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رادان: محکم‌ترین و برنده‌ترین سلاح ما منطق گفت‌وگو و هم‌زیستی با همه ملت‌هاست

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
رادان: محکم‌ترین و برنده‌ترین سلاح ما منطق گفت‌وگو و هم‌زیستی با همه ملت‌هاست

فرمانده انتظامی کشور گفت: هر رویداد فرهنگی، علمی و ورزشی که در آن معیار قانون و برابری و عدالت حکمفرما باشد به ما می آموزد که خویش را فارغ از مرزبندی های و خط کشی های نژادی، جغرافیایی و سیاسی باز شناسیم و دوست بداریم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار احمد رضا رادان در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات والیبال نظامیان جهان سیزم که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در ابتدا به یکایک میهمانان، حاضران گرامی و ارجمند و ورزشکاران خیرمقدم عرض می کنم که به منظور برگزاری این مسابقات گردهم آمده ایم.

وی افزود: اسلام به عنوان دینی کامل که اعتلا و پرورش اخلاقی هر فرد و جامعه را سرلوحه خود قرار داده مشحون از تعالیم و آموزه هایی که در آن پیروان خود را به صلح و عدالت و مهرورزی سفارش می کند و در این راه هرکوشش و تلاشی که موجب تحقق دوستی و نزدیکی ملل و فرهنگ های مختلف به یکدیگر شود را ارج می نهد و عزیز می دارد.

وی با بیان اینکه بی شک نزدیکی و ارتباط مردم و نهادها و اجزای کشورهای مختلف با یکدیگر به هر بهانه ای که باشد گامی موثر در جهت شناخت و آگاهی عمیق فرهنگ های گوناگون و تحبیب قلوب خواهد بود اظهار داشت: هر رویداد فرهنگی، علمی و ورزشی که در آن معیار قانون و برابری و عدالت حکم فرما باشد به ما می آموزد که خویش را فارغ از مرزبندی ها و خط کشی های نژادی، جغرافیایی و سیاسی باز شناسیم و دوست بداریم.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطر نشان کرد: کشور ایران اسلامی به عنوان یکی از کهن ترین خاستگاه های تمدن بشری و اولین منادی برابری و منزلت انسانی، از دیرباز پرچمدار صلح و دوستی بوده و در راه اعتلای این آرمان مقدس هزینه های بسیاری نیز متقبل شده است.

وی با بیان اینکه ایران حوادث بسیاری را از سرگذرانده و در طول تاریخ درخشان خود در مقابل هیچ طوفانی سر خم نکرده است، خاطر نشان کرد: امروز نیز با وجود مظالم و مضایق بسیاری که از قدرت های استکباری در حق کشور ما روا داشته شده محکم ترین و برنده ترین سلاح ما منطق گفت و گو و هم زیستی با همه ملت ها و یاری مساعدت مظلومان در اقصی نقاط جهان است.

سردار رادان ادامه داد: اینک کشور ما با کوله بار سنگینی از تجربه و پیشینه ای درخشان و پربار طرحی نو در عرصه مدیریت جهانی با محوریت عدالت، معنویت، آزادی و کرامت انسانی در انداخته و منادی مهربانی و برابری در جهان است.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر فرصت و رویدادی که نور محبت و برادری را در قلب یکایک انسان ها بتاباند استقبال کرده و آغوش خود را به روی همه کسانی که به این آرمان ها وفادارند گشوده است.

سردار رادان خاطر نشان کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات والیبال نظامیان جهان سیزم که افتخار آن به جمهوری اسلامی ایران نیز محول شده محفلی برای تحقق همین آرمان مقدس است و حضور کشورهای دوست که بالاترین سطح روابط دیپلماتیک را با ایران دارند موید همین نکته و مایه مباهات و غرور ماست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرصت میزبانی این مسابقات را مغتنم می شماریم و امیدواریم هر یک از ما بتوانیم سفیرانی شایسته برای معرفی فرهنگ بالنده و غنی کشور خود باشیم و در طول این مسابقات خاطره ای خوش و ماندگار از حضور شما عزیزان در کشور جمهوری اسلامی ایران را رقم بزنیم.

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا نیز در این مراسم با بیان اینکه سیزم در ارتقای توانمندی جسمانی و در ترغیب به انجام فعالیت های ورزشی به مثابه دمیدن روحی تازه در کالبد سازمان های نیروهای مسلح به عنوان برجسته ترین نهاد نظامی می باشد، اظهار داشت: سیزم می تواند در حفظ و بالا بردن فضایل انسانی و معنویت در میان نظامیان و مردم جوامع مختلف موثر باشد.

رئیس هیئت های ورزشی فراجا ادامه داد: می توان اذعان داشت سیزم تنها سازمان بین المللی ورزشی است که تا به امروز از تفکرات بنیانگذاران که همانا صلح بوده فاصله نگرفته است و تلاش برای تقویت سیزم نه تنها در جهان ورزش بلکه در به رسمیت شناختن این سازمان به عنوان یک شریک مطمئن و با ثبات برای همه سازمان های سیاسی و نظامی جهان، باز تابی از فعالیت های بنیادین و اساسی سیزم در ده های اخیر به شمار می آید.

وی ادامه داد: این مسابقات میراثی است که برای آیندگان به جای خواهد ماند. در این مکان بهترین ورزشکاران نظامی کشورهای جهان در کنار هم جمع شده اند تا بیانگر قدرت ورزش نظامیان جهان باشند و برای تحکیم مبانی صلح و دوستی با هم رقابت کنند.