شنبه 14 مهر 1403

رانندگی با خودروهای پلاک مخدوش و ناخوانا، جرم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رانندگی با خودروهای پلاک مخدوش و ناخوانا، جرم است

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: رانندگی با خودروهای پلاک مخدوش و ناخوانا جرم تلقی و برابر قانون مجازات اسلامی با خاطیان برخورد خواهد شد.

سرهنگ مهدی میناخانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آن دسته از رانندگانی که برای فرار از اعمال قانون پلاک‌های وسایط نقلیه خود را مخدوش می‌کنند تا دوربین‌ها نتوانند جریمه‌ای برای آنان ثبت کنند به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه اغلب پلاک های دستکاری شده و مخدوش مربوط به خودروهای سواری است، اظهار داشت: متاسفانه برخی رانندگان پلاک های خودرو را با پاشیدن گل و لای، تغییر ارقام پلاک و پوشاندن پلاک با هر وسیله ممکن، مخدوش و ناخوانا می کنند که پلیس در صورت مشاهده بدون هیچ اغماضی با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

میناخانی افزود: این افراد علاوه بر جریمه 60 هزار تومانی به مراجع قضایی معرفی شده و بر اساس نظر قاضی رسیدگی کننده پرونده به 6 ماه تا یک سال حبس نیز محکوم خواهند شد که بهتر است رانندگان وسایط نقلیه به این موضوع آگاه باشند.

وی به وضعیت مسیرهای ارتباطی زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر تردد در جاده های ارتباطی این استان به لحاظ شرایط آب و هوایی حاکم، مشکلی ندارد و فقط گردنه ها، مه آلود هستند که لازم است رانندگان دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*