شنبه 14 مهر 1403

راهبران آموزشی در زنجان به کمک دانش آموزان جامانده از آموزش می‌شتابند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راهبران آموزشی در زنجان به کمک دانش آموزان جامانده از آموزش می‌شتابند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته 64 راهبر آموزشی، دانش آموزان جامانده از شبکه شاد را در سراسر استان بر اساس اطلس جغرافیایی و یادگیری، همراهی و فرایند آموزش رسمی آنان را رصد می‌کنند.

صیاد سلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد راهبر آموزشی در سراسر استان در روستاهای فاقد شبکه‌های ارتباطی حضور می‌یابند و از طرق ارتباط گرفتن با معلمان و دانش آموزان، درسنامه های تهیه شده را ارائه و به سوالات آنان پاسخ می‌دهند.

به گفته وی، این درسنامه ها به 2 شکل مکتوب و سی دی در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد تا خللی در امر آموزش بوجود نیاید.

این مسؤول با اشاره به تولید محتوای انجام شده در گروه های آموزشی این اداره کل نیز ادامه داد: تولید محتوا برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان به 2 شکل انجام می شود که یک روش تولید محتوای کشوری بوده که از طریق شبکه سراسری آموزش و همچنین شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

سلامی افزود: در روش دوم نیز تهیه محتوای آموزشی توسط معلمان و گروه های آموزشی استان در قالب گروه تولید محتوا ارائه می شود.

وی اضافه کرد: از زمان آغاز آموزش غیرحضوری تاکنون، بیش از هزار دقیقه محتوای آموزشی در قالب های مختلف توسط گروه های آموزشی استان تهیه و برای بهره مندی دانش آموزان در شبکه های مجازی و شاد پخش شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: محتوای آموزشی تولید شده در استان برای تمامی پایه ها و دروس مقطع ابتدایی در سایت گروه‌های آموزشی بارگذاری و در دسترس دانش آموزان و معلمان استان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای آن دسته از دانش آموزانی که در روستاها هستند و به اینترنت دسترسی ندارند و یا دانش آموزان حاشیه شهرها که توان مالی خرید تبلت یا گوشی هوشمند را ندارند درسنامه هایی تهیه شده و از طریق راهبران آموزشی در اختیار آنان قرار می گیرد.

این مسؤول پیشتر نیز اعلام کرده بود: 85 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی این استان عضو شبکه شاد هستند که با اقدامات انجام گرفته این رقم افزایش می‌یابد.

*س_برچسب‌ها_س*