شنبه 14 مهر 1403

راهیابی 210 مقاله در نخستین همایش تاب‌آوری در صنعت برق کشور

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راهیابی 210 مقاله در نخستین همایش تاب‌آوری در صنعت برق کشور

ساری - ایرنا - نخستین همایش مجازی تاب‌آوری در صنعت برق کشور که به میزبانی مازندران برگزار شد، با راهیابی 210 مقاله به کار خود پایان داد.

نخستین همایش تاب آوری در صنعت برق کشور به میزبانی استان مازندران و به مدت 2 روز (یکشنبه و دوشنبه) در شهر ساری برگزار شد. در این کنفرانس که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد 247 مقاله ارائه شد که از این تعداد 210 مقاله توانستند به دبیرخانه همایش برای داوری راه یابند.

از این تعداد نیز 107 مقاله در حوزه اصلاح شبکه توزیع، مقاوم سازی، کاهش آسیب پذیری و الگوی مصرف پذیرفته شد که 45 مقاله به صورت شفاهی (به دلیل غیر حضوری بودن همایش) و 62 مورد به صورت پوستر ارائه شد.

همچنین 25 کارگاه آموزشی به نخستین دوره از همایش مجازی تاب آوری در صنعت برق پیشنهاد و ارسال شد که 9 مورد پذیرفته و برگزار شد.

رونمایی از هفت کتاب در حوزه تاب آوری صنعت برق از جمله رویدادهای همایش 2 روزه صنعت برق در کشور بود.

مازندران استانی با بحران های چهار فصل

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان روز دوشنبه در آیین اختتامیه همایش اظهار داشت: مازندران از جمله استانهای کشور است که در هر چهار فصل با بحران ها و بلایای طبیعی تهدید می شود.

حسین افضلی باد، باران، توفان، برف و رانش زمین و ریزش کوه را از مهم‌ترین مخاطرات طبیعی در صنعت برق مازندران عنوان کرد و گفت: حتی گرما و افزایش چند برابری مصرف نیز به نوعی تهدید برای تاب آوری شبکه انرژی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران همواره به اصلاح شبکه و خدمات بخش توزیع برق نیاز دارد افزود: هر ساله میلیارد ها تومان برای اصلاح و افزایش تاب آوری صنعت برق هزینه می شود که سرمایه گذاری بیشتر در این استان را ضروری می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به ارائه خدمات به جمعیت بزرگی از کشور به دلیل گردشگر پذیر بودن استان گفت: حجم سرمایه گذاری در صنعت برق مازندران با خدمات ان همخوانی ندارد و باید ارتقا یابد.

وی حضور بیشتر متخصصان در ارائه مشاوره های مطلوب و دقیق تر را الزامی عنوان کرد و گفت: اتفاقاتی همچون همایش تاب آوری می تواند محل مناسبی جهت تبادل نظرات و ارائه راهکارهای بهتر باشد.

اصلاح 400 کیلومتر از شبکه توزیع مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: شبکه های برق در معرض انواع حوادث و بلایای طبیعی قرار دارند که کاهش آسیب پذیری مهم ترین وظیفه در این صنعت است. رضا غفاری ماهیت صنعت برق را مدیریتی بحرانی دانست و افزود: در دنیا 40 حادثه طبیعی شناخته شده که 31 مورد آن در کشور ما اتفاق افتاده در سالهای اخیر به علت تغییرات آب و هوایی، حوادث و بلایای طبیعی گوناگونی همچون سیل، زلزله، طوفان، رانش زمین و برف در مازندران رخ داده و استان ما را جز استانهای حادثه خیز و بحرانی تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس برای مقاوم سازی شبکه های فشار متوسط این شرکت، در سال گذشته 99 مانور عملیاتی جهادی در مجموعه این شرکت برگزار و حدود 400 کیلومتر شبکه فشار متوسط مقاوم سازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: در سال گذشته 13 مانور استانی، 17 مانور معین و 69 مانور داخلی برگزار و 732 اکیپ عملیاتی در میدان عمل حضور پیدا کردند.

وی انرژی الکتریکی را اصلی ترین و ضروری ترین عامل زیربنایی در ایجاد راهبرد و توسعه صنایع و زیر ساخت ها در یک کشور دانست بطوریکه مصرف آن یکی از معیارهای مناسب به منظور تعیین سطح پیشرفت و کیفیت زندگی و رفاه مردم یک کشور شناخته می شود. نخستین همایش تاب آوری در صنعت برق کشور عصر امروز دوشنبه در ساری به کار خود پایان داد.

*س_برچسب‌ها_س*