پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

راه‌اندازی نخستین کارخانه آسفالت بازیافتی تا پایان سال 1403

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
راه‌اندازی نخستین کارخانه آسفالت بازیافتی تا پایان سال 1403

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از راه‌اندازی نخستین کارخانه آسفالت بازیافتی تا پایان سال خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

هادی حق‌بین؛ معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از تولید و اجرای بیش از 1.1 میلیون تن آسفالت در شهر تهران از ابتدای سال 1403 تاکنون خبر داد و گفت: این میزان آسفالت در معابر فرعی، اصلی و بزرگراه‌های شهر تهران استفاده شده و روند تولید و اجرای آسفالت همچنان صعودی است.

حق‌بین همچنین به آمار تولید آسفالت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402، بیش از 1 میلیون و 570 هزار تن آسفالت در شهر تهران تولید و اجرا شد که تداوم این روند به‌طور چشمگیری به بهبود وضعیت معابر و بزرگراه‌های شهر منجر خواهد شد و طی ماه‌های اخیر، بهسازی روکش آسفالت برخی معابر پس از سال‌ها انجام شده است.

معاون شهردار تهران همچنین از برنامه شهرداری برای راه‌اندازی نخستین کارخانه آسفالت بازیافتی پایتخت خبر داد.

اخذ 140 فقره سند تک‌برگی از املاک و اراضی شهرداری تهران

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت فوق‌العاده کارخانه آسفالت بازیافتی از نظر مسائل زیست‌محیطی، صرفه‌جویی اقتصادی و حراست از دارایی‌های شهروندان، مناقصه خرید این کارخانه طی یک ماه آینده برگزار خواهد شد." وی ابراز امیدواری کرد که این کارخانه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

حق‌بین در پایان گفت: تداوم تولید بیش از 1.5 میلیون تن آسفالت، همراه با راه‌اندازی کارخانه آسفالت بازیافتی، تحولی بزرگ در بخش نگهداشت معابر و بزرگراه‌های تهران ایجاد خواهد کرد.