سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

ربیعی: سعی کردیم کمتر به سپاهان موقعیت بدهیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ربیعی: سعی کردیم کمتر به سپاهان موقعیت بدهیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تاکتیک تیمش در دربی اصفهان را تشریح کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد ربیعی بعد از شکست یک بر صفر تیمش مقابل سپاهان اصفهان اظهار داشت: پیروزی سپاهان را به این تیم تبریک و به مجموعه سپاهان خسته نباشید می‌گویم. همچنین به بچه‌های خودمان خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم، به دلیل ارائه بازی پرتلاش و نسبتاً درستی که انجام دادیم. هدف ما این بود که در اصلی‌ترین محور بازی از بخش‌های تهاجمی تیم سپاهان جلوگیری کنیم و فکر می‌کنم نسبت به اکثر تیم‌هایی که در ورزشگاه نقش جهان با سپاهان بازی کرده بودند، سعی کردیم در بدنه بازی کمتر موقعیت بدهیم.

صعود سپاهان در جدول با برد در دربی اصفهان + جدول

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه افزود: درست است که سپاهان در ضربات ایستگاهی موقعیت‌های زیادی روی دروازه ما ایجاد کرد، اما در خودِ بدنه بازی سعی کردیم که این فرصت‌ها را کمتر به حریف بدهیم. به هر حال سپاهان تیم پرمهره‌ای است و دارای بازیکنان خلاق و ماهری در جلوی زمین که هر کدام از آنها می‌توانند تولید حمله داشته باشند. به هر صورت با پنالتی که برای سپاهان گرفته شد، مقاومت ما تا حدودی شکست. بعد از آن سعی کردیم بازتر بازی کنیم، دو موقعیت هم به دست آوردیم که تبدیل به گل نشدند. از شاگردانم به دلیل ریتم و روند بازی‌شان تشکر می‌کنم.

وی درباره داوری دیدار سپاهان - ذوب‌آهن گفت: نمی‌خواهم بگویم که پنالتی بود یا نه و در واقع کارشناسی نمی‌کنم، فقط می‌خواهم این را بگویم که خودِ تیم ما طبق نظر کارشناسان هم در بازی با شمس آذر و هم استقلال اهواز دو پنالتی را که خیلی محرزتر از پنالتی دیدار امروز بود، برای‌مان نگرفتند. همین پنالتی‌ها در بازی‌ها تعیین‌کننده هستند. شاید اگر همین‌ها در بازی‌های ما گرفته و تبدیل به گل می‌شدند، به شمس آذر و استقلال خوزستان نمی‌باختیم. اینها در بازی طبیعی است. من می‌گویم که شاید اینها شانس من است. نمی‌خواهم طوری صحبت کنم که تیمم متضرر شود و برای خودم نیز اتفاقی رخ بدهد و محرومیتی ایجاد شود، در واقع نمی‌خواهم کمیته داوران حرف مرا مصداق غلط بگیرد. حرف من این است که صحنه‌های 50-50 را برای تیم ما نگرفتند. ما از نیم‌فصل دوم به بعد پنالتی‌های مقابل پرسپولیس، سپاهان و تراکتور سختگیرانه بودند، اما داوران حواس جمع بودند و گرفتند، اما پنالتی محرز ما مقابل استقلال خوزستان و شمس آذر هم باید گرفته می‌شد.

ربیعی همچنین خاطر نشان کرد: برای مثال اخراج کامیابی‌نیا مقابل هوادار سختگیرانه بود و ما برد در آن بازی را با تساوی عوض کردیم. حالا هم می‌گویم تا شاید یک نگاه مهربانانه‌تر و همراه با همین سختگیری و دقتی که برای همه تیم‌ها وجود دارد، برای ذوب‌آهن هم باشد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌شد بازی امروز سپاهان - ذوب‌آهن را به‌عنوان «دربی اصفهان» به فرد دیگری برای تماشا توصیه و معرفی کرد؟»، گفت: از نظر من بله، اما آن کیفیت فنی مدنظر وجود نداشت. تیم من با توجه به بضاعتی که داشت، بازی کرد. درباره تیم مقابل هم باید بگویم در جایگاهی نیستم که در مورد آنها صحبت کنم. من با بازیکنانی که داشتم و استراتژی که می‌توانستم تبیین کنم، بازی کردم. شاید این کیفیت و این مدل بازی باب دل من نباشد، اما سعی کردم از دفاع فشرده و ضدحمله استفاده کنم. شاید این شیوه موردپسند نباشد و دربی اصفهان می‌تواند خیلی باکیفیت‌تر از این باشد. من با بضاعت خودم برای تیمم تصمیم می‌گیرم.

وی در پایان گفت: الان این اتفاق برای ما رخ داده که پشت سر هم بازی می‌کنیم. ما سه روز دیگر با آلومینیوم بازی داریم. این بازی برای ما تمام شده است و از همین الان باید به فکر ریکاوری جسمی و ذهنی باشیم تا خودمان را برای دیدار آینده مهیا کنیم. به بازیکنانم توصیه می‌کنم که این بازی در همین جا به پایان رسیده و ما باید هفت بازی دیگر در لیگ انجام بدهیم که هر چهار پنج روز یک بار انجام می‌شود. ان‌شاءالله که در نهایت با توجه به ترکیب محدودی هم که داریم، بچه‌ها روند کیفی خوبی از خودشان نشان بدهند و طبق برنامه‌ای که داشتیم، بتوانیم نسبت به سال قبل اتفاق بهتری را ایجاد کنیم.