یک‌شنبه 15 مهر 1403

رحمتی: جسارت حلقه گمشده بازی امروز بود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رحمتی: جسارت حلقه گمشده بازی امروز بود

سرمربی تیم فوتبال هوادار تهران اعتقاد دارد، شاگردانش در بازی امشب مقابل استقلال جسارت لازم را نداشته‌اند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدمهدی رحمتی پس از شکست 2 بر یک تیم فوتبال هوادار تهران مقابل استقلال در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: به استقلال بابت کسب سه امتیاز تبریک می‌گویم. به نظرم «جسارت» حلقه گمشده بازی امروز بود. با احترام به همه داوران، به‌ویژه سید رضا مهدوی و داوران اتاق VAR (کمک داور ویدیویی)، توپی که به دست رافائل سیلوا برخورد کرد، صد درصد پنالتی بود و نمی‌توانید بگویید آن صحنه پنالتی نبوده است.

اولین برد استقلال با سرمربی موقت / طلسم هوادار شکست!

وی با وجود اعتراض به نادیده گرفته شده پنالتی هوادار، عملکرد داوران بازی را ستود و گفت: قضاوت داور کاملاً عالی، عادلانه و بسیار خوب بود. با این حال حق تیم من به‌خاطر نداشتن طرفدار در این صحنه‌ها ضایع می‌شود. چه بسا از دید من، صحنه دقیقه آخر که منجر به اعلام پنالتی شد، پنالتی نبود! پنالتی اول برای من مهم بود که باعث می‌شد هوادار پیش بیفتد. ما میهمان استقلال بودیم و بازیکنان انگیزه مضاعفی داشتند.

سرمربی تیم فوتبال هوادار با بیان اینکه شاگردانش در نیمه اول ترسو بودند، تصریح کرد: می‌توانستیم یک بر صفر از استقلال پیش بیفتیم. همچنین زمانی که یک گل دریافت کردیم، موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشتیم که آن را از دست دادیم. می‌توانستیم با تساوی به رختکن برویم، اما 2 بر صفر به رختکن رفتیم. سپس تغییر تاکتیک دادیم و مهاجم تیم را تبدیل به هافبک کردیم که توانستیم سوار بر تیم استقلال شویم.

رحمتی در واکنش به خبرنگاری که گفت نیمه اول مسابقه بدون استفاده از سیستم VAR برگزار شد، بیان کرد: این نکته، حرف‌های مرا تأیید می‌کند که گفتم مشکلات فوتبال ما اساسی است و به سمت نابودی فوتبال می‌رود. پول تبلیغات و اسپانسر دریافت می‌شود، اما شما می‌گویید نیمه اول VAR نداشت. از فدراسیون خواهش می‌کنم از باشگاه هوادار تشکر کند که دوربین‌های خودش را در اختیار تیم داوری قرار داد.

وی با بیان اینکه بازیکنان هوادار زحمت زیادی کشیدند، عنوان کرد: در تیم ما باید جسارت بیشتری وجود داشته باشد. از این به بعد بازیکنانی در تیم بازی می‌کنند که جسور، حرف‌گوش‌کن و وظیفه‌شناس باشند و فرقی نمی‌کند با چه بازیکنی روبه‌رو باشیم.

سرمربی هوادار در واکنش به خبرنگاری که معتقد بود برخورد گرمی میان او و سهراب بختیاری‌زاده سرمربی استقلال صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: همیشه دنبال حاشیه هستیم، نه فوتبال. به همین خاطر است که فضای مجازی پیرامون فوتبال ما مسموم است و بیشتر به حواشی پرداخته می‌شود.

رحمتی در ادامه اظهار داشت: به عنوان بازیکن اسبق استقلال و سرمربی تیم به سمت بختیاری‌زاده رفتم و هر چه بوده، کنار رفته است. به بختیاری‌زاده خسته نباشید گفتم و برای او آرزوی موفقیت کردم. آیا به این فکر کرده‌اید که شغل 60 درصد مردمی که در فضای مجازی مشغول هستند، چیست؟ در نشست خبری بعدی پاسخ این سؤال را بدهید و جایزه بگیرید!

وی درباره بازیکنان نه‌چندان مطرح تیم هوادار تصریح کرد: کارمان صد درصد سخت است. ان‌شاءالله اگر در لیگ برتر باقی بمانیم، قهرمان شده‌ایم. پیش‌فصل را زود شروع نکردیم و تمرینات خوبی در این برهه نداشتیم. تیمی را تحویل گرفتم که در پنج بازی پایانی فصل گذشته 21 گل دریافت کرد و فقط یک گل زد.

سرمربی تیم فوتبال هوادار با تمجید از شرایط تیمش بیان کرد: به جز دیدار با تراکتور که سر و شکل خوبی نداشتیم، ساختار دفاعی هوادار بهتر شده است و دیدید چه موقعیت‌هایی را از دست می‌دهیم. این مسئله به‌خاطر استرسِ حاکم بر تیم ماست. دیدید بازیکنان هوادار چقدر از لحاظ روانی بهتر شده‌اند و در بازی‌های بعدی به این مهم دست می‌یابیم. از لحاظ تیمی و بازیکن شرایط بسیار خوبی داریم.

رحمتی با مقایسه دیدار هوادار مقابل تراکتور و استقلال خاطرنشان کرد: بازیکنان در طول این مدت، پیشرفت خیلی خوبی داشتند و بازیکنان خیلی تلاش کردند. فرق استقلال و هوادار را می‌توانید در تعویض‌های دو تیم ببینید. ما به بازیکنان جوانی چون گودرزی، دیندار و طهماسبی میدان دادیم و دیدید استقلال چه تعویض‌هایی داشت.

وی با بیان اینکه هوادار بودجه‌ای مشخص و محدود دارد، گفت: پولی نداریم که زیرمیزی یا روی میزی به کسی بدهیم و با تلاش اعضای تیم و پرورش جوانان می‌خواهیم به اهداف باشگاه برسیم. سخت‌ترین کار این بود که دیندار در محوطه شش‌قدم، توپ را بیرون بزند. شاید اگر او با پای راست به توپ ضربه می‌زد، توپ تبدیل به گل می‌شد.

سرمربی هوادار با اشاره به دشواری کار خود عنوان کرد: سختی مربیانی که به بازیکنان کم‌تجربه میدان می‌دهند، این است که جا افتادن تیم زمان می‌برد. ما پیشرفت خوبی کرده‌ایم و بهتر خواهیم شد. تاکنون یکی از صفرهای مقابل نام تیم هوادار را برداشتیم (تعداد گل زده) و ان‌شاءالله از هفته بعد برای برداشتن صفرهای بعدی اقدام می‌کنیم.