پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رد حکم دادگاه تجاری مادرید علیه سوپرلیگ اروپا

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
رد حکم دادگاه تجاری مادرید علیه سوپرلیگ اروپا

یک دادگاه در شهر مادرید حکم صادره قبلی درباره پرونده سوپرلیگ اروپا را رد و به نفع یاغیان فوتبال قاره سبز رأی صادر کرد.

دادگاه ایالتی شهر مادرید با ابطال حکم صادر شده توسط دادسرای شماره 17 دادگاه تجاری اسپانیا در خصوص پرونده سوپرلیگ اروپا، آن را فاقد اعتبار دانست.

در حکم صادره از سوی دادگاه ایالتی شهر مادرید، سه قاضی بر این موضوع تأکید و ابراز اطمینان کرده‌اند که نه فیفا و نه یوفا به عنوان نهادهای حاکم بر فوتبال جهان و اروپا نمی‌توانند رفتار‌های ضدرقابتی خود را تحمیل کرده و سعی در تک‌قطبی کردن مسابقات به نفع خودشان داشته باشند، آن هم صرفاً به این دلیل که طرح جدید رقابت قرار است جایگزین ساختار و مدل تجاری فعلی آنها شود.

این دادگاه همچنین یوفا و فیفا را از اعلام هرگونه مجازات و محدودیتی علیه باشگاه‌های تیم‌های مایل به حضور در سوپرلیگ منع کرده و هرگونه اقدام آنها برای صدور بیانیه و اطلاعیه‌های مستقیم یا غیرمستقیم برای تحت الشعاع قرار دادن توسعه سوپرلیگ را ممنوع دانسته است.

حکم دادگاه مدنی مادرید چند ماه قبل از صدور رأی نهایی دیوان عالی اتحادیه اروپا اعلام شده است، نهادی که تصمیم‌گیرنده نهایی درباره صلاحیت یوفا برای داشتن امتیاز انحصاری مسابقات قاره‌ای است و حکم صادر شده از آن قابل تجدیدنظر نیست.

از 12 تیم اولیه پروژه سوپرلیگ اروپا، در حال حاضر تنها سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس در آن باقی مانده‌اند که وضعیت باشگاه یوونتوس هم بعد از خانه‌تکانی صورت گرفته اخیر در کادر مدیریتی این تیم مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم از میان اخبار

اقدام جالب جواد نکونام و تیمش بعد از شکست دادن پرسپولیس

تیم سعید معروف بدون سرمربی شد

شب عجیب بازیکن سابق پرسپولیس در لیگ قطر

ستاره‌ایرانی در آستانه انتقال به مارسی