پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

رزمایش پدافند زیستی در مراغه آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رزمایش پدافند زیستی در مراغه آغاز شد

مراغه - ایرنا - رزمایش پدافند زیستی با هدف اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت در بین مردم نسبت به بیماری کرونا با حضور جمعی از مسوولان شهرستانی و بسیجیان مراغه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه ناحیه مراغه روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: رزمایش پدافند زیستی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و در لبیک گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب و لزوم صیانت از بهداشت و سلامت جامعه در این شهرستان اجرا می شود.

سرهنگ سعید رشیدی ادامه داد: در این رزمایش، بسجیان و گروه های جهادی بسیج اقدامات پدافند زیستی از جمله گندزدایی معابر و اماکن عمومی، پایش سلامت و نیز توزیع اقدام بهداشتی و بسته های حمایتی را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: همچنین در این رزمایش یکروزه، سه ایستگاه سلامت در میادین اصلی شهر مراغه برپا شده و به ارائه خدمات سلامت می پردازند.

رشیدی افزود: در طول برگزاری این رزمایش 10 هزار عدد ماسک بهداشتی از سوی بسیجیان در میادین اصلی بین شهروندان توزیع می شود.

وی ادامه داد: همچنین 150 بسته معیشتی و غذایی که از سوی بسیجیان و خیران شهرستان جمع آوری و تامین شده در بین خانواده های نیازمند این شهرستان توزیع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این رزمایش، طرح جمع آوری جهیزیه برای زوج های کم بضاعت و نیز توزیع حدود سه تن سیب در بین خانواده های نیازمند با حمایت و تلاش بسیجیان انجام خواهد شد.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*