شنبه 7 مهر 1403

رسالت سنگین حوزه‌های علمیه برای تقابل با کم‌رنگ کردن ارزش‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رسالت سنگین حوزه‌های علمیه برای تقابل با کم‌رنگ کردن ارزش‌ها

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: حوزه‌های علمیه امروز رسالت حساس و سنگینی برای مقابله با کم رنگ کردن ارزش‌های دینی در جامعه دارند چرا که عده‌ای با همه توان برای از بین بردن ارزش‌ها تلاش کرده و در این راه هزینه زیادی می‌کنند.

هدایت الله جمالی پور عصر سه شنبه در بازدید از مدارس علمیه سردار، صالحیه، شیخ الاسلام و امام صادق (ع) قزوین اظهار داشت: باید قدردان خدماتی که مجموعه طلاب و روحانیون در عرصه های فرهنگی و دینی به جامعه ما داشته اند، باشیم.

استاندار قزوین گفت: ارزش های دینی و مذهبی که ما بدان پایبند بوده و باور داریم، بستری را فراهم کرده تا از ظرفیت روحانیون و علما برای زندگی بهتر در این دنیا و سعادت مندی در آخرت بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه ضرورت تفسیر و ترویج ارزش های دینی در سطح جامعه استفاده از یک مرجعیت و مجموعه فرهیخته به نام حوزه های علمیه را ضروری ساخته است، افزود: امروز عده زیادی پول خرج می کنند تا ارزش های دینی در جامعه کم رنگ شود و این وظیفه حوزه های علمیه را سنگین تر و حساس تر می کند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: نقش علما و روحانیون در دفاع از ارزش های دینی و حقوق مردم در طول تاریخ این سرزمین پررنگ و انکارناپذیر بوده است.

وی با بیان اینکه در قزوین نیز که از پیشینه غنی فرهنگی و دینی برخوردار است علما و روحانیون این کارکرد را به خوبی ایفا کرده اند، افزود: البته در گذشته روش های علمی مکتب خانه ای بود و همه در یک مکان و حوزه به تحصیل علوم مختلف می پرداختند اما امروز با تخصصی شدن امور، تحصیل در علوم نیز تخصصی شده است.

جمالی پور گفت: وقتی در یک جامعه بزرگ زندگی می کنیم به استفاده از علوم مختلف برای هدایت و تدبیر جامعه نیازمند هستیم و دولت نیز وظیفه دارد تا از متولیان این عرصه از جمله حوزه های علمیه که به توسعه علوم دینی می پردازند، حمایت کند.

استاندار قزوین اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا در حد توان در تامین نیازهای حوزه های علمیه قزوین کمک کنیم و البته معتقدیم هزینه در این بخش ها نوعی سرمایه گذاری است چرا که منجر به پرورش نیروی انسانی شده و این مهم در آینده به خلق ثروت منجر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه وظیفه داریم تا با جدیت بیشتری توسعه قزوین در همه امور از جمله ابعاد فرهنگی و دینی را دنبال کنیم، افزود: امروز قزوین در همه ساختارهای خود از یک عقب ماندگی قابل توجه رنج می برد که شاید مسوول این وضعیت کم توجهی نخبگان آن طی دهه های گذشته باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه اینکه شاید اولویت نخبگان قزوین مسایل دیگری بوده و این موضوع موجب عقب ماندگی استان در خیلی از شاخص ها شده است، اظهار داشت: با وجود همه خدمات ارایه شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی قزوین هنوز در حوزه های درمان، ساختارهای آموزشی و فضاهای اداری، راه و... نیازمندی های زیادی دارد و وضعیت موجود در خیلی حوزه ها در شان مردم نیست.

وی با بیان اینکه در برخی حوزه ها در استان قزوین با انباشت مشکلات روبرو هستیم، افزود: این استان از دوره های اقتصادی طلایی که کشور داشته نتوانسته به خوبی استفاده کند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: باید با انسجام و یکدلی بتوانیم در حل مسایل و مشکلات و کمبودهای استان در حوزه های مختلف گام های بلندی برداریم هرچند که راه سختی در این خصوص پیش رو داریم.

*س_برچسب‌ها_س*