پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رسمی: استفانو پیولی سرمربی النصر شد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
رسمی: استفانو پیولی سرمربی النصر شد

با اعلام رسمی باشگاه النصر، استفانو پیولی به عنوان جانشین لوئیس کاسترو، هدایت رونالدو و یارانش را برعهده گرفت.

انتخابی که از مدت ها قبل نیز بحث آن مطرح شده بود، رسمی و نهایی شد. استفانو پیولی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال النصر عربستان انتخاب شد و این باشگاه سعودی به صورت رسمی خبر عقد قرارداد با مربی سابق میلان را رسانه ای کرد.

پس از شکست سنگین در فینال سوپرجام عربستان برابر الهلال آن هم با نتیجه چهار بر یک، زمزمه های برکناری لوئیس کاسترو شنیده می شد. سرمربی پرتغالی النصر تمامی جام های داخلی را در فصل قبل به الهلال، همشهری و رقیب دیرینه واگذار کرده بود و در ابتدای فصل نیز یک قهرمانی دیگر را به آبی ها هدیه داد.

با این حال، مدیران النصر به کاسترو فرصت دادند تا لیگ را به عنوان سرمربی تیم آغاز کند. اما آنها در هفته نخست و برابر تیم نه چندان مطرح الرائد، با تساوی یک بر یک متوقف شدند. مسابقه ای که در خانه برگزار شد و زردپوشان شهر ریاض یک شروع ناامیدکننده را در لیگ داشتند.

پیروزی چهار بر یک مقابل الفیحاء در هفته بعد، کمی باعث امیدواری به کاسترو شد اما دو تساوی مقابل الاهلی و الشرطه، حکم اخراج سرمربی پرتغالی را امضا کرد و مدیران باشگاه سریعاً به سراغ گزینه ای رفتند که از تابستان نامش پیرامون این باشگاه مطرح شده بود؛ استفانو پیولی.

سرمربی سابق میلان و اینتر که توانسته بود با روسونری عنوان قهرمانی سری آ را کسب کند، با مدیران النصر به توافق نهایی دست یافت و این باشگاه نیز دقایقی پیش با انتشار ویدیویی، از انتخاب این سرمربی ایتالیایی به عنوان جانشین کاسترو خبر داد.

شب گذشته، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع اروپایی مطلع از مذاکرات خبر داده بود که دستمزد پیولی در النصر حدود 9 میلیون یورو در هر فصل (حدود 600 میلیارد تومان) خواهد بود و همچنین پاداش‌های اضافی نیز در قرارداد او گنجانده شده است.

این روزنامه در ادامه نوشته بود که این قرارداد به مدت دو فصل خواهد بود و باشگاه گزینه تمدید برای فصل سوم را نیز دارد.

النصر باید در رقابت های لیگ نخبگان، دوبار به تهران سفر کند. پیولی و رونالدو هم برابر استقلال و هم مقابل پرسپولیس مهمان خواهند بود. نخستین بازی پیولی نیز با تیم جدیدش، روز جمعه و برابر الاتفاق خواهد بود.

از میان اخبار

شکست سنگین علیرضا بیرانوند در پرونده پرسپولیس؟

توضیح لهستانی‌ها درباره نفروختن علی قلی‌زاده به پرسپولیس

علیرضا فغانی داور عجیب‌ترین بازی لیگ نخبگان آسیا

(عکس) جایگاه عجیب پرسپولیس در آسیا؛ یکه‌تازی استقلال