یک‌شنبه 1 مهر 1403

رشد 14 درصدی ترافیک نسبت به مهرماه سال گذشته

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رشد 14 درصدی ترافیک نسبت به مهرماه سال گذشته

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از رشد 14 درصدی ترافیک نسبت به مهرماه سال گذشته خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمید برادران در جلسه امروز ستاد استقبال از مهر 1403 که در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 5 درصد از مجموع 1500 دوربین دچار خرابی هستند و سیستم‌های سامانه طرح ترافیک به‌طور کامل اورهال شده است.

وی با اشاره به استقرار حدود 400 دوربین برای پایش مراسم جاماندگان اربعین که اکنون در خدمت شهر هستند، افزود: به‌زودی نسل جدید دوربین‌ها که قابلیت رصد و کنترل خودروهای حمل بار و شناسایی نوع تردد را دارند، بارگذاری خواهد شد. همچنین برای 600 سامانه ثبت سرعت مناقصه برگزار شده تا سرعت متوسط بزرگراه‌ها کنترل شود. در حال رایزنی با شرکت همراه اول هستیم تا الگوریتم مبدأ و مقصد را پیاده‌سازی کنیم و دیگر نیازی به سامانه‌های خارجی برای ثبت اطلاعات نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: سامانه زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌ها با کمک گروه‌های دانشگاهی به‌روزرسانی شده است و با همکاری مجموعه‌های مختلف، سامانه‌ای برای دسترسی خودروهای امدادی فراهم کرده‌ایم تا در صورت وقوع حادثه و انسداد معابر به آن‌ها کمک شود.

اول مهر و ترافیک سنگین در پایتخت / از توقف دوبله خودداری کنید

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد ترافیک امروز نسبت به شهریورماه 24 درصد افزایش داشته است، گفت: ترافیک نسبت به روز مشابه در مهرماه سال گذشته 14 درصد و ترافیک کل شبکه معابر حدود 13 درصد رشد داشته است.