دوشنبه 7 آبان 1403

رشد 21.9 درصدی صنعت خودرو و قطعات در نیمه اول 1401

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رشد 21.9 درصدی صنعت خودرو و قطعات در نیمه اول 1401

به گزارش خبرگزاری فارس، امید قالیباف گفت: بالاترین نرخ رشد در بین بخش‌های مختلف اقتصاد در 6 ماهه امسال به بخش خودرو و قطعات با حدود 22 درصد رشد تعلق دارد و بعد از آن ماشین‌آلات و تجهیزات با 16.2 درصد رشد در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: صنعت خودرو و قطعات در نیمه امسال به رکورد رشد 21.9 درصدی رسید.

وی افزود: در مورد صنعت خودرو و قطعات رشد شهریور امسال نسبت به مرداد (ماه قبل) 11.5 درصد بود که نشان می‌دهد، تولید خودرو در مسیر درست و افزایشی قرار دارد.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: شرکت‌های صنعتی بورسی در آخر شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.5 درصد رشد مثبت داشتند که رشد 5.1 درصدی 3 ماهه در گزارش مرکز آمار ایران را تایید می‌کند.

مشاور وزیر صمت گفت: گروه فلزات اساسی نیز در آخر شهریور امسال نسبت به سال قبل 9.4 درصد رشد داشت که این رشد نسبت به ماه قبل (مرداد) 11 درصد محاسبه شده است.

قالیباف با اشاره به اینکه رشد بالای صنعتی عمدتا در صنایع بزرگ اتفاق افتاده است، بیان داشت: صنایع کوچک و متوسط در نیمه 1401 رشد 1.9 درصدی داشتند که نسبت به رشد 6 درصدی صنایع بزرگ کمتر است.

وی در مورد شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی نیز اظهار داشت: این شاخص در آخر شهریور امسال نسبت به سال قبل 58.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت‌های صنعتی بورسی 280 شرکت را شامل می‌شود که حدود 50 درصد بخش صنعت را شامل می‌شوند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید صنعت خودرو قطعات خودرو رشد صنعت خودرو و قطعات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است