شنبه 9 تیر 1403

رشد 250 درصدی تحقق وصول منابع ارزی کشور حاصل از تجارت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رشد 250 درصدی تحقق وصول منابع ارزی کشور حاصل از تجارت

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای افزایش بهره وری انرژی پرداخت و گفت: منابع ارزی حاصل از تجارت انرژی در دولت سیزدهم به میزان زیادی پرداخت شد.

- اخبار سیاسی -

احسان عظیمی راد نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه افزایش بهره وری انرژی گفت: هم در حوزه صنعت برق و هم صنعت آب و از سوی دیگر بحث صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم توسعه بیشتری را به نسبت دولت قبل داشتیم.

باقری: دولت سیزدهم مسیر همواری در رفع تحریم‌ها ایجاد کرد

عظیمی راد در ادامه بیان کرد: در نحوه تولید و توسعه زیرساخت ها و برای افزایش تولید در صنعت نفت و گاز و همچنین در نحوه توزیع این انرژی ها بازنگری هایی در دولت سیزدهم انجام شد و از سوی دیگر بحث بهینه سازی در مصرف انرژی مورد توجه ما قرار گرفت و از این جهت کارهای ارزشمندی در دولت سیزدهم انجام شد.

وی توضیح داد: در حوزه نفت با رشد 300 درصدی صادرات و در حوزه گاز با رشد 30 درصدی تجارت انرژی و رشد 100 درصدی صادرات گاز ال پی جی رو به رو بودیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه ویژه ای که دولت سیزدهم به بحث توسعه تجارت خارجی در حوزه نفت و گاز داشت و با حاکم بودن نگاه به همسایگان در دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، شاهد توسعه و رشد تعاملات انرژی با کشورهای همسایه بودیم.

عظیمی راد خاطرنشان کرد: تجارت نفت و گاز به میزان در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرد که باعث شد تمامی منابع نفت و گاز ذخیره شده روی شناورهای روی دریا، به فروش برسد و کشورهای زیادی خواهان خرید نفت ما باشند.

به گفته این نماینده مجلس، این تجارت انرژی با وجود استمرار داشتن تحریم ها محقق شد و نشان دهنده این است که با توجه به کشورهای همسایه و توسعه تعاملات با این کشورها میتوان تجارت انرژی را ادامه داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این توسعه تجارت انرژی با کشورهای همسایه در تمامی حوزه ها اتفاق افتاد و در نتیجه نوعی بازطراحی تجارت انرژی محقق و عملیاتی شد. از سوی دیگر منابع ارزی حاصل از فروش این فرآورده های نفت و گاز و برق با رشد بالای 250 درصدی محقق شده است.