یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رفیق‌دوست: بعد از بیعت همافران با امام (ره)، مسؤولان وقت ارتش تصمیم به سرکوب نیروی هوایی گرفتند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رفیق‌دوست: بعد از بیعت همافران با امام (ره)، مسؤولان وقت ارتش تصمیم به سرکوب نیروی هوایی گرفتند

محسن رفیق دوست، عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفان امام خمینی در برنامه تلویزیونی «سلام تهران» با اشاره خاطره خود از روز بیعت همافران با امام خمینی (ره) گفت: هنوز سه روز تا براندازی حکومت پهلوی مانده بود. شب قبل از آن به ما اطلاع دادند که نیروی هوایی قصد بیعت با امام را دارند. ما خود را برای هر اتفاق احتمالی آماده کردیم. در زمان وقوع بیعت، چون هنوز رژیم استکباری شاه بر سر کار بود، برای مسائل امنیتی، ما تنها به یک عکس اجازه چاپ دادیم که در آن چهره شرکت‌کنندگان معلوم نبود.

وی در ادامه در مورد حال روحی امام (ره) در آن روز افزود: امام آن روز خیلی روبه‌راه نبود و کمی خسته بود. اما به محض اینکه به ایشان اطلاع دادیم که نیروی هوایی قصد بیعت دارند، تشریف آوردند و با اقتدار در مراسم حضور پیدا کردند.

رفیق‌دوست اظهار داشت: من در آن زمان 38 ساله بودم. من مامور به وظیفه و نه نتیجه بودم. به همین خاطر بود که حتی یک لحظه هم خطرهای راه را در نظر نگرفتم. وقتی نهضت مردم شروع شد، شهید بهشتی سفری به پاریس داشتند. وقتی بازگشتند به ما گفتند که «امامی که من دیدم، زمان رفتن شاه را می‌داند، زمان ورود خود به ایران را می‌داند و زمان پیروزی انقلاب را هم می‌داند. لذا کفش‌ها را به پا محکم کنید و همه آماده باشید» لذا روند پیروزی از همان ابتدا آشکار بوده است.

وی در ادامه گفت: امام مرجع تقلید و عشق من بود. به یاد دارم زمانی که ازدحام جمعیت در اطراف ماشین به حدی زیاد شده بود که هوا هم سخت به ما می‌رسید، امام اصرار داشتند که در را باز کنم تا بتوانند با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند و من هم درخواستشان را قبول نمی‌کردم چرا که نمی‌خواستم برایشان اتفاقی بیفتد.

رفیق‌دوست در پایان گفت: بعد از بیعت همافران با امام، مسئولین وقت ارتش تصمیم به سرکوب نیروی هوایی گرفتند. لشگر گارد، شبانه به پادگان نیروی هوایی حمله کرد. ولی خوشبختانه، لشگری بزرگتر از سربازان انقلابی در مقابل این افراد ایستادگی و مقاومت کردند. لذا 22 بهمن تنها روزی است که پیروزی انقلاب صرفا اعلام شد و پیروزی واقعی خیلی قبل‌تر از آن صورت گرفته بود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید رفیق دوست امام خمینی انقلاب این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است