دوشنبه 18 تیر 1403

رقابت جلیلی و پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403 / رهبر معظم انقلاب رای خود را به صندوق 110 انداختند + عکس و فیلم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
رقابت جلیلی و پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403 / رهبر معظم انقلاب رای خود را به صندوق 110 انداختند + عکس و فیلم

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از ساعت 8 صبح جمعه پانزدهم تیرماه به صورت رسمی در شعب اخذ رأی سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش مشرق، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403 از ساعت 8 صبح جمعه 15 تیر در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شده است.

آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان که در دور نخست بیشتری آرای مردمی را کسب کرده بودند در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا برنده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران مشخص شود.

تعداد واجدین شرایط و نحوه اخذ رای

_ در انتخابات ریاست جمهوری امسال 61 میلیون و 452 هزار و 321 نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور هستند.

_ انتخابات از ساعت 8 صبح روز جمعه 15 تیر آغاز می‌شود و تا ساعت 18 به مدت 10 ساعت ادامه خواهد داشت و وزیر کشور این اختیار را دارد که در صورت نیاز، زمان رای گیری را تمدید کند.

_ برای رای دادن، به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی نیاز است. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شده است.

_ در پایان زمان رای گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری ها و فرمانداری ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام می شود و بعد از تایید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.

آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری 1403

لحظاتی پیش با به صندوق انداخته شدن اولین رای در ولینگتون نیوزلند فرآیند رسمی مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.